מניעת אסון בבריכת השחייה
מניעת אסון בבריכת השחייה
10/09/16

מניעת אסון בבריכת השחייה

יש לכם בריכת שחייה בבית? – כך תמנעו אסון!

בבתים רבים יש בריכות שחייה פרטיות. אין כיף גדול יותר מאשר להשתכשך במים הקרירים בימי הקיץ החמים ולשחות בבריכה, אך כדי שהכיף הגדול וההנאה הרבה לא יהפכו ברגע אחד לאסון קורע לב, לעוד מקרה של טביעה ולצער ולכאב שלא נגמר, אתם חייבים לשנן היטב את כללי הבטיחות ולהקפיד על יישומם המלא.

כך תמנעו אסונות ומקרי טביעה בבריכה הפרטית

לילדים אסור לשחות בבריכה ללא השגחה של מבוגר. השגחת המבוגר צריכה להיות צמודה ומתמדת, אין להשאיר את הילדים לבד, אפילו לדקה אחת.

כל בריכת שחייה חייבת להיות מגודרת. הגידור צריך למנוע את האפשרות להיכנס לבד לברכה בכל דרך, לטפס על הגדר, לזחול מתחתיו או לעבור דרכו.

התקנתם גדר? אתם חייבים להתקין בשער הכניסה לבריכה מנעול עם אפשרות לנעילה אוטומטית. את המפתח הרחיקו מהישג ידם של הילדים. גם הדלתות ושערי הבית הפונים אל הבריכה חייבים להיות נעולים. על שער הכניסה כדאי להתקין אזעקה קולית כאשר השער נפתח באופן בלתי מבוקר.
אל תשאירו בקרבת הגדר סולמות, כיסאות שרפרפים שולחנות או כל חפץ היכול לשמש באמצעי טיפוס על הגדר. חשוב מאוד לשמור על קשר עין בין הבית לבריכה. גזמו עצים גבוהים והרחיקו עציצים, צמחייה או כל גורם שיחסום את שטח הראייה.

כדי למנוע סכנת החלקה, המשטחים שמסביב לברכה צריכים להיות מחומרים מפוספסים המונעים החלקה.

אל תחזיקו מתקנים ניידים כמו צעצועים עם גלגלים, תלת אופניים ועוד בשטח הבריכה. תוך כדי השימוש במשחקים אלו עלולים הילדים ליפול אל תוך המים.

מערכת החשמל מסביב לבריכה חייבת להיות אטומה ועמידות מפני חדירת מים ורטיבות. המערכת חייבת לכלול מפסקי פחת המופעלים בעת זרם דלף וברגישות של שלושים מיליאמפר. אחת לחודשיים הפעילו את המפסקים כדי לוודא שהם תקינים. אל תעבירו כבלים מאריכים מסביב למים או על פני המים. בתאורה ובציוד חשמלי הפועל על מתח נמוך, אפשר להשתמש רק במרחק של שלושה עד חמישה מטרים משפת הבריכה. מומלץ מאד להביא חשמלאי בודק, לביצוע בדיקה שנתית של מערכות החשמל בבריכה. יש לקבל מהחשמלאי הבודק אישור בכתב על בדיקה ותקינות מערכות החשמל.

אין להפעיל מערכות חשמל כגון: רובוט ניקוי בזמן ששוהים בבריכה. הערה – חשמלאי בודק הינו סוג של רישיון חשמל, שההתמחות העיקרית שלו הינה בדיקה ואישור מערכות חשמל, בדיקה זו חשובה ביותר לזיהוי זליגת זרמים גם בכמויות מזעריות, תיקונם מבעוד מועד ימנע אסור פוטנציאלי.

הבטיחו את חיטוי המים ואת ניקיון הבריכה כדי למנוע התפתחות של בקטריות וזיהומים. מעת לעת בדקו את מערכת החיטוי בבריכה וודאו כי היא תקינה. אל תבצעו חיטוי ואל תפעילו ניקוי אוטומטי בזמן שמתרחצים בה. את חומרי החיטוי אחסנו במקום סגור הרחק מהישג ידם של הילדים.

את פתחי השאיבה של המים יש לאטום באמצעות מנעול או כל מתקן אחר. בריכות שחייה מכילות ריכוז גבוה של כלור העלול להיות קטלני, חשוב להקפיד על רמת כלור תקינה ולבצע בדיקות כלור תקופתיות. כיום ישנן מערכות ניקוי על בסיס חומרים ידידותיים לסביבה – נדרש לבצע אחזקה שוטפת למערכת החיטוי על ידי בעל מקצוע מסמך.

החזיקו בהישג יד ציוד של עזרה ראשונה ואביזרי הצלה במידת האפשר.

ילדים קטנים עלולים לטבוע גם במים בעומק של עשרה סנטימטר. גם בריכות מתנפחות או גיגית מלאה במים עלולים לגרום לטביעה. אל תשאירו את הילדים לבד בעת השימוש ורוקנו את הבריכה או הגיגית מיד בתום הרחצה.

הקפידו על שתיית מים מרובה, על מריחת קרם הגנה ועל חבישת כובע. כדאי לדאוג שהילדים יהיו חשופים לשמש כמה שפחות וישהו באזורים מוצלים.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן