כללי בטיחות לנהיגה בימים חמים
כללי בטיחות לנהיגה בימים חמים
10/09/16

כללי בטיחות לנהיגה בימים חמים

כאשר ימי החורף מתקרבים אנו מוצפים במודעות ובפרסומות איך להכין את הרכב לחורף ואיך לנהוג בימי החורף, בעת רוחות, גשמים ושלגים. ומה עם ימי הקיץ? האם ידעתם כי גם בעת נהיגה בקיץ אתם חשופים לסכנות? הנהיגה בימי החום והשרב הופכת לאתגר קשה, כדי להתמודד עם הסכנות ליקטנו מספר עצות איך להכין את הרכב לקיץ, איך לנהוג ומה לעשות בימי הקיץ הלוהטים.

שבע המלצות שיעזרו לכם לעבור את ימי החום הלוהטים בבטיחות

  1. השתדלו תמיד לחנות בצל. אם לא מצאתם חניה מוצלת ואתם מתכננים חניה לזמן ארוך חפשו מקום שיהיה מוצל בהמשך היום כמו לצד עץ, לצד קיר או לצד בניין גבוה שעתיד להסתיר בעוד מספר שעות את קרני השמש הלוהטות. אם יש חניון מקורה בסביבה שלכם, זה לא הזמן לחסוך כסף. עדיף לשלם לחניה בקניון קריר ומוצל מאשר להתמודד עם מכונית לוהטת, אגלי זיעה ועצבנות של הנהג ושל הנוסעים.
  2. לא מצאתם חניה מוצלת? חניתם בשמש? חשוב להצל על פנים הרכב בעזרת צלון או בד בהיר, בעיקר על ההגה ועל מוט ההילוכים. נהיגה עם גלגל הגה רותח עלולה להיות מסוכנת מאוד, לגרום להיסח דעת ולתאונות.
  3. המזגן הוא החבר הטוב ביותר של כל נהג בימים החמים. חשוב שהוא יהיה תקין. עוד לפני גל החום הראשון בדקו האם יש מספיק גז והאם פתחי כניסת האוויר והמסנן נקיים מלכלוך, מאבק ומעלים. כאשר אתם נכנסים לרכב לוהט, השאירו את החלונות ברכב פתוחים כדי שהחום בתא הנוסעים ירד ואתם תיהנו ממשב רוח נעים עד שהמזגן יתחיל להשפיע.
  4. הרבו לשתות גם במהלך הנסיעה. כדי שתוכלו לשתות בנוחות ובלי להסיח את הדעת מהכביש' חשוב להניח במקום קרוב ונוח פחית או בקבוק שירעננו אתכם. את העצירות לפני הרמזור נצלו לשתייה ולהתרעננות קלה. אם יצאתם לדרך ארוכה כדאי להצטייד בצידנית קטנה עם בקבוקי מים קרים.
  5. הכינו רכבם לקיץ. כולם חוששים מהחלקה בכביש רטוב, אך גם בימי הקיץ יש סכנות. נסיעה על כביש לוהט עם צמיגים שחוקים עלולה לגרום לתקלות לא נעימות, החל מפיצוץ הצמיג ועד לבעיות בהיגוי. כדי לשמור על אחיזת כביש טובה חשוב לוודא כי הצמיגים תקינים ויש בהם מספיק אוויר.
  6. חשוב לשים לב לחום של המנוע. כדי להפחית את העומס על המנוע, בימים חמים מומלץ לנסוע בהילוך מתאים, לא בהילוך נמוך מדי, לדאוג שמפלס נוזלי הקירור במנוע לא נמוך מדי ולא להגיע לקצב סיבובי מנוע גבוה.
  7. לעולם אל תשאירו ילדים ברכב! עשו לכם מנהג קבוע ושננו זאת שוב ושוב, לפני שיוצאים מהרכב בודקים אם לא נשאר אף אחד ברכב.

מאמר בנושא דומה:
הדרכות בטיחות

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן