חימום בטוח בחורף
חימום בטוח בחורף
10/09/16

חימום בטוח בחורף

החורף בפתח ועמו מגיעים ימים ולילות קרים אשר גורמים לנו לחפש פתרונות חימום. בכל שנה בחורף עולה מספר השריפות בבית, שריפות אשר לעתים מסתיימות באסון עקב שימוש לא אחראי בתנורי החימום. אם נקפיד על כללי הבטיחות ונחמם בצורה בטוחה ונכונה, נוכל למנוע אסון.

חימום הבית בחורף – עשרה דברים שחשוב לדעת!

  • מזגנים ורדיאטורים הם מכשירי החימום הבטוחים ביותר, במיוחד בבתים שבהם גרים ילדים או קשישים. הם בטוחים מכיוון שהם אינם מאפשרים מגע עם אש גלויה. מזגנים ורדיאטורים הם מכשירי החימום היחידים שאפשר להשאיר דולקים גם במהלך הלילה כאשר כולם ישנים.
  • ההמלצה הגורפת היא לא להשתמש במכשירי חימום בעלי אש גלויה מאחר והסיכון להיפגעות מהאש ולקבלת כוויה הוא גבוה. התנורים הנחשבים למסוכנים בקבוצה זו הם: תנורי ספיראלה, תנורי גז או נפט ומפזר חום. אם בכל זאת אתם משתמשים במכשירי חימום אלו, יש להשגיח על הילדים השגחה צמודה ולהרחיק את המכשירים מסביבתם.
  • בעת רכישת תנור חימום חשוב לוודא כי הוא נושא תו תקן. יש לדעת כי על כל מוצר חייב להיות רשום שם היצרן וארץ הייצור.
  • יש להקפיד להרחיק תנורי חימום מקרבת חומרים דליקים כמו וילונות, ספות, שמיכות, צעצועים דליקים ועוד. אין לייבש בגדים על תנורי חימום.
  • יש לוודא שלמכשיר החימום שבו אתם משתמשים יש כיבוי אוטומטי במצב שבו המכשיר נופל.
  • אין להעמיס עומס יתר של מכשירי חשמל על שקע אחד, עומס יתר עלול לגרום לשרפה. חשוב לבדוק שהתקע צמוד היטב לשקע.
  • בבתים שבהם יש מערכות חימום הפועלות על גז או נפט או סולר, מומלץ מאד להתקין גלאי  ) COגז רעיל הגורם למוות).
  • אסור להשתמש בכבל מאריך או מפצל למכשיר חימום חשמלי נייד. אסור להעביר תנורי חימום ממקום למקום כאשר הם מחוברים לחשמל.
  • תקלות במערכות החשמל יתוקנו רק על ידי חשמלאי מוסמך. לפני בוא החורף מומלץ להזמין חשמלאי מוסמך, כדי לערוך ביקורת למערכת החשמל ולוודא כי הכול תקין.
  • בכל פעם שאתם עוזבים את הבית, אפילו לזמן קצר, יש להקפיד על כיבוי כל מכשירי החשמל, תנורי החימום וכל אש גלויה.

הוראת בטיחות לשימוש בתנורי חימום מסוגים שונים

רדיאטור – יש לבדוק כי כבל החשמל תקין לכל אורכו. אם יש לכם תינוקות או ילדים קטנים בבית, כדאי להעדיף שימוש ברדיאטור בעל מבנה חלק, ולא בעל צלעות, כדי למנוע הכנסת יד של ילדים אל בין הצלעות.

מזגן – יש לבדוק אם תקע החשמל והכבל תקינים והאם אין סימני שריפה על השקע או על התקע (סימנים אלה מהווים תמרור הזהרה משמהותי לקראת שריפה).

מפזר חום – בעת השימוש במפזר, אין לחסום את פתחי האוורור שלו. חשוב לבדוק את תקינות הכבל החשמלי לכל אורכו.

תנורי גז – יש לוודא שלבית נכנס אוויר צח מאחר שבזמן הבעירה צורך התנור חמצן ומשחרר במקומו גז CO הנחשב גז רעיל. חשוב להקפיד שחיבור התנור לקו אספקת הגז ייעשה רק בידי מתקין גז מוסמך. על הצינור להיות גמיש ומתאים לשימוש בגז ואורכו לא יעלה על שלושה מטרים. לקראת החורף יש לבדוק את שלמות צינור הגז המחובר לתנור ואת תקינותו. בזמן הפעלת התנור יש להשאיר פתחי אוורור בבית. אין להעמיד את התנור במקום שבו נושבת רוח, התנור עלול להיכבות, הגז יכול לדלוף ועלול לקרות אסון. חל איסור ללכת לישון עם תנור גז פועל, יש לכבות את התנור לפני שהולכים לישון.

תנור נפט מיטלטל – יש להשאיר פתחי אוורור בעת הפעלת התנור, שבזמן הבעירה צורך התנור חמצן ומשחרר במקומו גז CO הנחשב גז רעיל ואין להוסיף נפט לתנור כאשר הוא דולק. חל איסור ללכת לישון עם תנור גז פועל, יש לכבות את התנור לפני שהולכים לישון.

קמין נייח – יש להשאיר פתחי אוורור ולדאוג לכניסת אוויר צח מאחר שבזמן הבעירה צורך האח חמצן ובמקומו משחרר במקומו גז CO הנחשב גז רעיל. לפני ההפעלה הראשונה יש לוודא כי הארובה אינה חסומה כדי לאפשר את מעבר העשן מחוץ לבית. חשוב לבדוק כי דלת הקמין או האח עשויה ממתכת או זכוכית חסינת אש. אם אתם משתמשים באח או קמין ללא דלת, יש להשתמש תמיד במסך רשת ממתכת.

סדין חשמלי – אסור להשאיר סדין חשמלי דולק ללא השגחה. מומלץ לא לישון כאשר הסדין פועל, רצוי לנתק אותו מהחשמל בכל פעם שאתם יוצאים מהחדר. אסור לקפל סדין חשמלי או כרית חשמלית, כאשר הם מחוברים לחשמל כדי למנוע קצר או דליקה. יש להקפיד על ביצוע הוראות היצרן.

תנורי מקלחת – יש להשתמש רק בתנורים המיועדים למטרה זו ולהקפיד על ביצוע הוראות היצרן. את התנורים יש לתלות במקום גבוה.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן