המקצועות המסוכנים ביותר
המקצועות המסוכנים ביותר
02/09/20

המקצועות המסוכנים ביותר

מהם המקצועות המסוכנים ביותר?

לא כולם שבים הביתה בשלום. בכל יום זועקות כותרות העיתונים על עובדים שנהרגו, נפצעו או חלו במקומות העבודה. אנשים רבים קמים בבוקר והולכים למקומות עבודה, אשר מסכנים את חייהם. מנתונים שנאספו מהמוסד לבטיחות וגיהות וממנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה ומהמוסד לביטוח הלאומי, עולה כי בכל שנה נפגעים מאות עובדים במקום העבודה.

במקומות עבודה רבים עדיין אין מספיק מודעות לבטיחות וגיהות בעבודה ולא כל העובדים מצוידים באמצעי בטיחות והגנה כפי שדורש החוק. מעסיק או מעביד, החוק מחייב אותך להגן על בריאות העובדים.

מהם המקצועות העלולים לסכן את העובדים?

  • פועלי בניין – במחצית הראשונה של שנת 2013 נהרגו כשלושה עשר פועלי בניין עקב תאונות עבודה. אומנם ענף הבנייה אינו נחשב לענף המסוכן ביותר, אך זהו ענף שבו תאונות רבות, כשלושים ושלושה אחוז מכלל התאונות, מסתיימות במוות.
  • עבודה בגובה, גובה מחיר יקר בחיי אדם. מהדו"חות שפרסם משרד התמ"ת עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2013 נספו עשרים ושבעה עובדים כתוצאה מתאונות עבודה  כאשר נפילה מגובה היא אחד מבין הגורמים המשמעותיים לתאונות עבודה. כארבעים אחוז מהנספים מצאו את מותם לאחר שנפלו מגובה בזמן העבודה.
  • פועלי ייצור נפגעים בתאונות עבודה יותר מאשר שאר העובדים במשק. נתוני המוסד לביטוח לאומי מדווחים כי אחוז הנפגעים בתאונות עבודה בתחום התעשייה והייצור הוא כשבעה עשר אחוז יותר מאשר בכל תחום אחר.
  • עובדי הנמלים ורשות שדות התעופה חשופים לתאונות עבודה רבות. עובדים רבים עוסקים בהרמת מטענים כבדים וחלקם נפגעים כתוצאה מכך. שיעור הפגיעה בין העובדים בנמלי התעופה עומד על שני אחוזים מכלל העובדים בתחום.
  • פועלי מלט נמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלת ריאות הנגרמת כתוצאה מחשיפת לאבקת סיליקה המצויה במלט. המחלה מאופיינת בכאבים בחזה ובכשל נשימתי העלול, במקרים קשים, לגרום למוות.
  • רתכים חשופים להרעלת מנגן. המנגן הוא חומר מסוכן המצוי באדים העולים בעת הריתוך. חשיפה ארוכת טווח למנגן עלולה לגרום למחלת הפרקינסון המתבטאת  ברעידות, נוקשות בשרירים ובעיות בשיווי המשקל.
  • שרברבים וחשמלאים עלולים לחלות בסרטן מסוג מזותליומה. זהו סרטן קטלני העלול להיגרם כתוצאה מחשיפה לאזבסט. שרברבים המניחים קווי צנרת, מהנדסי מכונות וחשמלאים חשופים יותר למחלה. על אף המודעות הרבה, בשנים האחרונות, לחומרים המסוכנים המצויים באזבסט, נרשמה בשנים האחרונות עלייה תלולה בשיעור החולים במחלה הזאת. עם זאת חשוב לציין כי למחלה לוקח עשרים עד ארבעים שנה להתפתח,  גורם היכול להסביר את העלייה התלולה במספר החולים.
  • עובדי המוסכים חשופים לתאונות עבודה בעת העבודה במוסך. לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי, בשנה שעברה נפגעו למעלה מחמישה עשר אחוז ,מבין כל העובדים בתיקון רכבים ואופנועים, בתאונות עבודה והם מקבלים דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי.

מאמר נוסף בנושא דומה:
ניהול סיכונים

צרו קשר עוד היום עם "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה" כדי למנוע תאונות עבודה ומחלות מקצוע.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן