הכן רכבך לחורף
הכן רכבך לחורף
10/09/16

הכן רכבך לחורף

החורף כבר בפתח – כך תכינו את רכבכם לחורף!

החורף הגיע והכבישים חלקלקים מתמיד. זה הזמן לבדוק האם המכונית הפרטית שלנו מוכנה לעונת הגשמים. אל תמעיטו בחשיבות ההכנות והבדיקות של הרכב לקראת החורף, מדובר באקט שעשוי להקטין באופן ניכר את הסיכוי שנהיה מעורבים בתאונות דרכים, בעונה שבה חלה תמיד עליה במספר התאונות.

כל מה שחשוב לבדוק ברכב לפני בוא החורף

ארבעת הדברים שחשוב לבדוק תחילה באופן מדוקדק הם ארבעת צמיגי הגלגלים. צמיגים תקינים מסייעים באחיזת כביש יציבה של הרכב. אם הצמיגים לא תקינים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מאבדים שליטה על הרכב בתקרית שעלולה להסתיים בתאונת דרכים, בנזק כספי ובנזק גופני. בדיקת הצמיגים כוללת כתמיד בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת איכות הגומי שלהם, האם הוא התייבש והתבלה במהלך ימי הקיץ החמים. אמנם התייבשות הצמיג וקריעתו במהלך נסיעה היא תופעה שאופיינית יותר לימי הקיץ, אך בחורף הישראלי המשופע בימי שמש – חשוב לתת על כך את הדעת.

הבדיקה החשובה ביותר של הצמיגים נוגעת לחריצי הצמיגים. אם הצמיג נשחק והחריצים שלו שטוחים ואינם עמוקים בעומק של לפחות שלושה מילימטרים, יש להחליף את הצמיג. החריצים הללו, הנמצאים בכל צמיג תקין, הם ששומרים על אחיזת הרכב על הכביש. נסיעה בצמיגים שחוקים תוביל להחלקה על כביש רטוב ועלולה לגרום לתאונה חמורה ולאסון כבד.

מאפיין נוסף של ימי החורף הגשומים הוא הגבלת שדה הראיה שלנו כנהגים. בין אם מדובר בערפל, או בגשם כבד או בברד, לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו נוסעים בכביש ו"לא רואים ממטר". בדיוק בשל כך חשוב מאוד לוודא שמגבי הרכב, הקדמיים והאחורי, יהיו תקינים. כאשר המגבים תקינים הם מאפשרים לנו שדה הראיה ההכרחי לצורך המשך נסיעה בטוחה. חשוב מאוד להחליף את המגבים בכל תחילת חורף. השמש הקיצית מייבשת את הגומי של המגבים והופכת את גריפת המים שנעשית על ידם ללא יעילה בעליל. אין צורך לרכוש את המגבים המשוכללים ביותר, אפשר גם לקנות מגבים פשוטים ומתאימים לסוג הרכב שלכם בכל חנות לאביזרי רכב.

אלמנט נוסף היכול להשפיע באופן קריטי על שדה הראיה שלנו בחורף הוא מערכת החימום ומיזוג האוויר ברכב. בימים הקרים מצטברים אדים בחלק הפנימי של הרכב. בייחוד כאשר נוסעים בתוך הרכב כמה  נוסעים והרכב חם יחסית למזג האוויר הקר שבחוץ. מערכת מיזוג האוויר והחימום תאפשר לנו להעלים את האדים מן השמשה הקדמית של הרכב. אך על מנת שנוכל לעשות זאת ולהמשיך בנסיעה בטוחה ללא מאמץ מרובה, יש לבדוק שמערכת זו פועלת כשורה.

החוק קובע חובה להדליק את אורות הרכב גם ביום בנסיעה בדרכים בין עירוניות בימי החורף. החובה הקבועה בחוק היא לעשות זאת החל מהראשון בנובמבר ועד לסוף החורף, אולם מומלץ להרגיל את עצמנו להדליק אורות תמיד כחלק מריטואל התנעת הרכב ולכבות את אורות הרכב כחלק מסדר הפעולה בכיבוי המנוע. חשוב מאוד לוודא שכל נורות הרכב ,הקדמיות והאחוריות, עובדות וכי יש ברשותנו מלאי של נורות להחלפה במקרה שאחת הנורות נשרפת.

חשוב גם לוודא שהמצבר תקין ולא ישן מדי ושמערכת ההטענה האוטומטית שלו פועלת כשורה. בדיקה זו יכולה למנוע מאיתנו מצב מאוד לא נעים של המתנה בגשם שוטף לגרר לאחר שהרכב לא הניע דווקא ביום קר וחורפי.

בדיקת בלמים – עם הזמן, הבלמים נשחקים ופעולתם נעשית מוגבלת, לקראת החורף חשוב להיכנס למוסך ולבדוק את מצב תקינות מערכת הבלמים ברכב

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן