בטיחות בקייטנות – כל מה שאתם צריכים לדעת
בטיחות בקייטנות – כל מה שאתם צריכים לדעת
10/09/16

בטיחות בקייטנות – כל מה שאתם צריכים לדעת

קייטנות הן פתרון מצוין לתעסוקת ילדים בקיץ, ואין פלא שהדרישה אליהן גוברת משנה לשנה. השוק מוצף בסוגים שונים של קייטנות, קייטנות מדע, קייטנת אנגלית, קייטנת ספורט ועוד הרבה קייטנות בנושאים רבים. לפני שאתם מחליטים באיזה סוג של קייטנה כדאי לכם לרשום את הילדים, חשוב לברר על רמת הבטיחות של הקייטנה. אל תסמכו על מנהלי הקייטנה ועל הגופים הממונים על הבטיחות, היו אתם המפקחים. קראו בעיון את הכתבה ולפני שאתם רושמים את הילד לקייטנה, בקשו לוודא כי כל כללי הבטיחות מיושמים כהלכה.

image-1

על בטיחות הילדים אסור להתפשר

בחופש הגדול יש לילדים נטייה להשתולל, המשמעת רופפת ופעילויות הספורט ממלאות אותם באנרגיה ומעלות את רמת האדרנלין. המדריכים ברובם צעירים וקשה להם להשתלט על הילדים ועל החום כבד. כל אלו מהווים מתכון "כמעט בטוח" לסכנה של פגיעות ותאונות.

חשוב לבדוק האם יש לקייטנה רכז בטיחות והאם הוא מכיר ומודע לכל הוראות הבטיחות הנדרשות בקייטנות בהתאם לחוזר מנכ"ל של משרד החינוך. האם בקייטנה מונו בעלי תפקידים למקרה של שריפות או כל מקרה חירום אחר והאם הם קיבלו הדרכה מתאימה.

חשוב לבדוק האם מארגני הקייטנה קיבלו את כל האישורים הנדרשים. כדי לקבל רישיון לפתיחת קייטנה על הקייטנה להיבדק בידי שלושה גורמים, משרד החינוך, משרד הפנים והרשות המקומית. אם יש בקייטנה מתקן הפועל על גז, חשוב לקבל אישור מטכנאי גז כי המערכת תקינה, אם מתקנים המחוברים לחשמל, חשוב לקבל אישור מחשמלאי בודק. אם יש מתקני שעשועים חשוב לוודא כי הם בעלי תו תקן ממכון התקנים.

כלי העבודה והחומרים שבהם משתמשים הילדים חייבים להיות תקינים. בשנים האחרונות חדרו לשוק צבעים רעילים המכילים כספית ועופרת והשימוש בהם עלול להשפיע על מערכת העצבים של הילדים. חשוב גם כי הדבק שבו משמשים הילדים יהיה תקין ויש להימנע משימוש בגרוטאות חלודות העלולות לפצוע את הילדים ולגרום להם למחלות.

חשוב לוודא כי ציוד העזרה הראשונה תקין ונמצא במקום מגיש עזרה ראשונה מיומן.

צריך לבדוק כי רחבות המשחקים והשבילים נקיים ומבורות ומכשולים ובכל מקום שנדרש יש מעקות ומאחזי יד כדי למנוע נפילות.

צריך לזכור כי החשיפה לשמש בימים החמים מסוכנת ועלולה לגרום להתייבשות. חשוב לצייד את הילדים במים ולהקפיד שהם ישתו הרבה.

בקשו מהמדריכים תוכנית עדכנית של פעילויות הקייטנה. אם הילדים יוצאים לטיול, בקשו לדעת מהו מסלול הטיול והאם הוא מותאם לגיל הילדים שלכם. אם הילדים יוצאים לבריכה או לכל פעולה רטובה, עליכם לאשר זאת בכתב. אם יש לילדים מגבלות רפואיות, הודיעו על כך למנהלי הקייטנה וגם למדריכים.

ודאו כי ההסעה אל הקייטנה מתבצעת בליווי של מבוגר אחראי מעל גיל שמונה עשרה. גם בתחנת האיסוף וההורדה צריכה להיות נוכחות של מדריך שילווה את הילדים עד להגעת ההסעה לתחנה וממנה.

מאמר בנושא קשור:
התוכנית לניהול הבטיחות

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן