בטיחות בבריכה ציבורית ובצימר
בטיחות בבריכה ציבורית ובצימר
10/16/20

בטיחות בבריכה ציבורית ובצימר

ארגון הבריאות הבין לאומי מדווח כי מוות בטביעה הוא הסיבה המרכזית למוות בקרב ילדים מתחת לגיל חמש עשרה, ארגון "בטרם" מדווח כי בכל שנה מתים בארץ כעשרים ילדים עקב טביעה. אל תגידו לי זה לא יקרה, מספיקה דקה אחת של חוסר תשומת לב כדי לגרום לאסון. רק ההקפדה על כללי הבטיחות בבריכות ציבוריות יכולה למנוע אסון. חשוב לדעת כי בריכות בצימרים אינן מוגדרות כ"בריכות ציבוריות" ואין בהן חובה להעסיק מציל ושירותי עזרה ראשונה, אחריות הבטיחות מוטלת כולה על ההורים.

אלו הכללים שימנעו אסון

יש לרחוץ רק בבריכות ציבוריות הנמצאות תחת פיקוח של מציל ואשר קיימות בהן שירותי הצלה. אם אין מציל בבריכה, לא נכנסים אליה. ילדים ופעוטות עלולים לטבוע גם בעומק של פחות מעשרה סנטימטרים. אל תשאירו ילדים לבד גם בבריכת הפעוטים וגם במים רדודים אפילו לרגע אחד. אין להשאיר ילדים ללא השגחת מבוגר גם מחוץ לבריכה.

ילדים יכולים ליפול בטעות לתוך הבריכה. אל תדברו בטלפון ואל תשוחחו עם חברים. השגיחו היטב על הילדים. אין להרשות לילדים לרוץ ולהשתולל מסביב לבריכה, הם עלולים ליפול לתוכה או להחליק על הבטון הרטוב. החלקה על בטון רטוב עלולה להסתיים בפציעה חמורה.

גם אם הילד עבר קורס שחייה, אין להשאיר אותו ללא השגחת מבוגר. אין להרשות לילדים, גם לאלו שלמדו לשחות, לשחות במים העמוקים. הימנעו ממשחקים מסוכנים. אל תשחקו משחקי הטבעה, אל תקפצו קפיצות ראש למים רדודים ואל תקפצו על מי שנמצא בתוך הבריכה.

מצופים וגלגלי ים מקנים תחושת ביטחון, אך זכרו כי הם אינם מעניקים הגנה מלאה מפני סכנת טביעה. חובה לשמור על הילדים גם כאשר הם מצוידים באביזרים אלו. הקפידו על הגנה מפני השמש. חובה למרוח קרם הגנה ולחבוש כובע. תינוקות וילדים קטנים רצוי להלביש בבגד ים מלא וארוך כדי להגן על גופם מפני קרני השמש היוקדות.

קרני השמש עלולות לגרום להתייבשות הגוף ולאובדן נוזלים. חשוב להקפיד על שתייה, במיוחד בחוף הים או בבריכה. זכרו כי מחסור בנוזלים, אצל ילדים ומבוגרים, עלול לגרום לנזק גופני בלתי הפיך.
לשכור צימר עם בריכה, ליהנות ולחזור הביתה בשלום

צימרים עם בריכה הם להיט בין משפחות היוצאות לנפוש ולבלות את חופשת הקיץ. חשוב לדעת כי בריכות בצימרים אינן מוגדרות כברכות ציבוריות, יחד עם זאת הבטיחות בהן נגזרת מחוק התכנון והבנייה. חשוב לוודא שלצימר או לברכה הציבורית יש רישיון עסק על ידי המועצה המקומית.

חשוב לשאול את בעל הצימר, מתי בוצע לאחרונה בדיקת חשמל של חשמלאי בודק. בדיקה כזאת בודקת את כל מערכות החשמל בבריכה ובסביבתה, כשמטרתה העיקרית של הבדיקה הינה למנוע זליגת זרם, העלולות לחשמל את המתרחצים. מומלץ שבדיקה כזאת תעשה לפחות אחת לשנתיים.

חשוב לבדוק האם הבריכה בצימר מגודרת והשער נעול. את המפתח יש לשמור הרחק מהישג ידם של הילדים. ערכו בדיקה מסביב לגדר המקיפה את הצימר האם אין בה פרצה, האם הילדים לא יכולים לקפוץ מעל הגדר או לזחול מתחתיה, הרחיקו כל אמצעי שיוכל לשמש כסולם לטיפוס על הגדר כמו כיסאות, שולחנות, מתקני משחקים ועוד.

שמרו על שטח נקי מסביב לבריכה. אל תמקמו כיסאות או שולחנות קרוב לשפת הברכה, ילדים עלולים ליפול למים. הרחיק תלת אופן, בימבה או כל משחק אחר על גלגלים, כדי שהילדים לא ירכבו וייפלו תוך כדי הנסיעה למים. ודאו עם בעל הבריכה כי כל פתחי השאיבה בברכה נעולים. בררו האם יש ציוד לעזרה ראשונה או ציוד חילוץ למקרה של פגיעה והיכן הוא נמצא. הכי חשוב, אחרי כל הבדיקות, בסופו של דבר האחריות הכי גדולה על בטיחות הילדים מוטלת על ההורים.

מאמר נוסף שעלול לעניין אותך:
ניהול סיכונים

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן