תוכנית רענון לבטיחות במלון
תוכנית רענון לבטיחות במלון
10/09/20

תוכנית רענון לבטיחות במלון

עונת הקיץ היא העונה שבה מלונות רבים נמצאים בתפוסה מלאה. כדי להימנע מאסונות ולשמור על בטיחות האורחים ועובדי המלון – נביא בקצרה את הנקודות והגורמים החשובים בשמירה על בטיחות במלון, בעונת הקיץ ובכל ימי השנה.

hotel

בית מלון – על בטיחות העובדים והאורחים

מלונות ובתי הארחה רבים מציעים שירותים רבים נוסף על מיטת לשינה כמו שירותי הסעדה, חדרי כושר, ברכות שחייה, טיפולי ספא, מכוני קוסמטיקה ועיצוב שיער ועוד. בכל המקומות הנ"ל חובה לשמור על כללי הבטיחות בהתאם לתקנות הבטיחות הייעודיות.

עונת הקיץ היא העונה שבה מתרבים היתושים, המקקים, החרקים ועוד מזיקים. בתי מלון רבים מבצעים הדברות לפני בוא עונת הקיץ. חשוב לבצע את ההדברה רק באמצעות מדביר מוסמך ולהקפיד על כל כללי הזהירות. חשוב מאוד להקפיד על מניעת חדירה של חומרי ההדברה אל מוצרי המזון כדי למנוע הרעלה המונית. יש להדריך את עובדי המלון הנחשפים לחומרי ההדברה על דרכי ההתגוננות מהחומרים המסוכנים.

חשיפה לחומרי ניקיון רעילים – עובדי התחזוקה והניקיון משתמשים בחומרי ניקיון חריפים, ולעתים אף רעילים, כדי לנקות ולקרצף רצפות, כלי סניטאריים שטיחים ועוד. בעת העבודה חשוב להשתמש בציוד מגן אישי כמו כפפות או אמצעים שונים להגנה על דרכי הנשימה, לפתוח בזהירות את חומרי הניקיון ולהרחיק אותם מהאף בעת הפתיחה ולבצע את עבודת הניקיון בחדרים מאווררים. חדרניות משתמשות בעגלות לשינוע חומרי ניקיון, מצעים ועוד. חשוב להקפיד על תקינות העגלות, יש להקפיד על גלגלים שינועו באופן חלק, על עגלות קלות לתמרון והמסוגלות לשאת משקל גדול בלי להתהפך.

חשוב להקפיד על רצפות יבשות כדי למנוע החלקה מאורחי המלון ומהעובדים, חשוב להקפיד על רצפות יבשות בכל מקום, אך במיוחד בסביבות הברכה, בחדרי הכושר, במטבחים ועוד. על ברכות השחייה במלון לעמוד בדרישות החוק ובתקנות הנדרשות להפעלת בריכות שחייה. חשוב להפעיל את הברכה על ידי מפעיל מוסמך שעברה הכשרה מיוחדת בתחום. יש לקבוע שלטים במקום בולט המורים על דרכי מילוט בכל מצב חירום כמו שרפה ועוד. יש לוודא כי מערכת הכריזה לשעת חירום תקינה. בכל קומה יש לסמן באופן בולט את נתיבי המילוט.

יש להתקין אמצעי כיבוי אש בכל קומה במקום בולט. על יד כל אמצעי כיבוי אש יש לפרט בצורה ברורה את דרכי ההפעלה שלהם. חובה על כל בית מלון להעסיק קב"ט שיגן על בטיחות האורחים והעובדים. על קב"ט לאתר גורמים חשודים ולמנוע את כניסתם או את השהות שלהם בבית המלון. חשוב כי הקב"ט יכיר את כל דרכי המילוט ואת האמצעים לכיבוי האש ויוודא כי הם תקינים, זמינים ועומדים בדרישות החוק.

מאמר נוסף בנושא דומה:
תוכנית לניהול הבטיחות

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן