שירותי ממונה על הבטיחות
שירותי ממונה על הבטיחות
11/14/21

שירותי ממונה על הבטיחות

מדוע עסק זקוק לשירותי ממונה על הבטיחות?

על פי החוק – מחויב כל עסק בעל חמישים עובדים לפחות, למנות ממונה על הבטיחות בעבודה. בטווח עבודתו של הממונה ישנו מספר לא קטן של מחויבויות ולעיתים בעל העסק מעדיף להכשיר את אחד העובדים או את עצמו, כממונה וזאת על מנת לחסוך בעלויות של שכירת שירותי ממונה בטיחות. במקרים אלו לצערנו נמצא כי משימות התפקיד לא ימולאו כראוי ולרוב הדבר ייפול בין הכיסאות. על כן, להלן כל מה שצריך לדעת על שירותי ממונה על הבטיחות, ולמה העסק שלכם זקוק לאחד.

תפקידו של ממונה על הבטיחות בעבודה

כאמור, הממונה על הבטיחות אמון על מספר רב של תחומים ועל כן מומלץ לבעל העסק לבחון שכירת נותני שירות ממונה בטיחות. הממונה פועל הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך:

טווח קצר

במידה ובעסק התרחש מפגע בטיחותי או בריאותי כלשהו על הממונה לטפל במפגע באופן מידי ולוודא ששאר עובדי החברה אינם חשופים אליו. בנוסף, על הממונה לוודא כי נסיבות המקרה ייבדקו וכי יתבצע טיפול מונע בבעיה.

טווח ארוך

שירות ממונה בטיחות טומן בתוכו גם פעילות מונעת אשר מטרתה למנוע מצבים כגון תאונות עבודה או מפגעים אחרים. נותני שירות ממונה בטיחות אמונים על ביצוע הדרכות במגוון תחומים שונים, דוגמת הדרכות עבודה בגובה או הדרכות בטיחות אש. בנוסף, עליו לבחון לאורך זמן את נהלי הבטיחות החלים על כלל העובדים וההנהלה ולוודא כי אלו אכן יעילים. לבסוף, שירותי ממונה על הבטיחות מאפשרים העברת ביקורת במידת הצורך על הנהלת העסק וזאת במידה ונמצא כי אין ההנהלה שומרת על ביטחון עובדיה כראוי.

מה היתרונות בשכירת שירותי ממונה על הבטיחות? 

לשכירת שירותי ממונה על הבטיחות מספר יתרונות מובהקים. כפי שציינו קודם לכן, במידה וישנו ממונה על בטיחות, פנויה ההנהלה לבצע את עבודתה ללא דאגה לתחום הבטיחות וזאת במידה ושכרה את שירותיה של חברה יעילה ומקצועית. בנוסף, כלל הדרכות המתקיימות במסגרת תפקידו של הממונה מאפשרות לעובדים להשכיל ולפעול בהתאם לתחום הבטיחות, ובכך לשמור על התנהלות תקינה של מרחב העבודה המשמש אותם.

לסיכום 

חברת מוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה היא החברה המקצועית ביותר אשר מטרתה לוודא את מירב הבטיחות בחברתכם ובהתאם לחוק.

לפרטים נוספים לחץ כאן

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן