כללים לשמירה על הבטיחות במלאכת צביעת הבית
כללים לשמירה על הבטיחות במלאכת צביעת הבית
10/05/16

כללים לשמירה על הבטיחות במלאכת צביעת הבית

אביב הגיע פסח בא, ואיתו מגיעים גם הניקיונות והצביעה.

מלאכת הצביעה היא פעולה שכיף לעשות אותה ואף עם כל המשפחה אך מגלמת בתוכה מספר סיכונים ומחייבת הפעלת שיקול דעת ומודעות.

אם נשמור על הכללים ונעבוד נכון, נגיע לליל הסדר "בריאים ושלמים".

מספר טיפים לכל המשפחה והעוסקים במלאכה:

  • בחרו בצבע המתאים  – קיימים מגוון של סוגי צבעים התלויים גם במשטח הנצבע. יחד עם זאת מומלץ להעדיף במידת האפשר להשתמש בצבע שהוא על בסיס מים ופחות עם צבע על בסיס שמן – צבע על בסיס מים פחות רעיל, אין צורך בשימוש במדללים רעילים ודליקים המסוכנים לצובע, למשפחתו ולסביבה.
  • שימרו על בריאותכם וילדכם – הקפידו לא לאכול ולשתות באזור הצביעה, לבשו בגדים ארוכים וכובע המגנים על חלקי גוף חשופים, בכל הפסקה שטפו ידיים היטב במים וסבון.
  • עבדו נכון בגובה – כדי להגיע למקומות גבוהים בצביעה השתמשו בסולם תקין ותקני. אם הצביעה דורשת מכם עבודה בגובה מעל שני מטרים שיקלו להתקין פיגום נייד המיועד לתוך המבנה – פריט בטיחותי ונוח. אל תאלתרו מתקן להגבהה ואל תעבדו בגובה ליד חלון פתוח ממנו תוכלו לפול מחוץ למבנה.
  • היזהרו ממכשירי חשמל – הקפידו לכסות שקעים עם סרט דביק, אל תצבעו כלים או מכשירים חשמליים מחשש להתחשמלות.
  • הגנו על גופכם מפני החומרים שבצבע כפי שמצוין בתווית של מיכל הצבע. בדרך כלל משתמשים בהגנות הללו:  בהגנה לעיניים – משקפי מגן, הגנה לנשימה – מסיכת פה אף, הגנה לעור – כפפות, הגנה לרגליים – נעליים המונעות החלקה.
  • אחסון וסביבת עבודה בטוחה – דאגו למנוע מילדים להיחשף לצבע, אחסנו במקום מוצל, נעול ומאוורר. הקפידו שכל מיכל צבע תדעו מה תכולתו ואל תחזיקו חומרים וצבעים בבקבוקי שתיה או אריזות מזון.

לבסוף, שמרו על איכות סביבתנו – הקפידו שלא להכניס שאריות צבע וחומרי עזר לתוך מערכת הביוב.

צביעה בטוחה!

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן