קורס עוזר בטיחות למנהל עבודה

קורס עוזר בטיחות למנהל עבודה

תפקיד חדש במערך הבטיחות בענף הבנייה נכנס לתוקף בשנת 2019 – "עוזר בטיחות למנהל עבודה". מטרתו של התפקיד הנוצץ היא עליית מדרגה במאבק להורדה משמעותית בתאונות עבודה, בקרב העובדים באתרי בנייה שונים. לאחרונה אושרה תוספת לחוק שמחייבת מינוי עוזר בטיחות.

מי הוא "עוזר הבטיחות", מה תפקידו

תפקידו של עוזר הבטיחות הינו לסייע למנהל העבודה לשמור על שלומם ובריאותם של העובדים בעת ביצוע עבודות בנייה. הצעת החוק (חוק ארגון הפיקוח על העבודה – תיקון מס' 11 – הוראת שעה, התשע"ט – 2018) שאושרה קובעת כי באתרי בנייה אשר עומדים בתנאי הסף שקבע החוק, ימונה בעל תפקיד אשר ייקרא "עוזר בטיחות".

במסגרת תפקיד זה יבצע עוזר הבטיחות ביקורת קבועה על מצב הבטיחות באתר הבנייה, שתנוהל על פי רשימת תיוג שאושרה על ידי מפקח עבודה ראשי. מינוי בעל תפקיד ייעודי לתחום הבטיחות באתר הבנייה, יאפשר בקרה נוספת על תנאי הבטיחות הקיימים באתר הבנייה ויעזור לצמצם ואף למנוע אירועי הבטיחות ותאונות עבודה קשות בתחומי הבנייה.

היכן נדרש למנות "עוזר בטיחות"

החוק קובע כי באתר שמבוצעות בו עבודות להקמת מבנה בגובה 7 מטרים לפחות, ששטחו מעל 1,000 מ"ר לפחות, יש למנות עוזר בטיחות. באתרי בנייה הנדסית אין חובה כזו, אלא אם כן מפקח עבודה איזורי דרש זאת במפורש.​​

התנאים לקורס עוזר בטיחות

על מנת להכשיר אדם לתפקיד של עוזר בטיחות למנהל עבודה, ישנם כמה תנאים שעליו לעמוד בהם. על המועמד להיות בגיר, כלומר מעל גיל 18. התנאים האחרים קשורים בניסיון של אותו אדם, כלומר עליו להיות בעל ניסיון בתחום עבודות הבנייה של לפחות שנתיים. לאחר קורס עוזרי בטיחות הוא יקבל תעודת הכשרה של "עוזר בטיחות".

מי מבצע את ההכשרה עצמה?

ההכשרה יכולה להתבצע על ידי מוסד שאושר על ידי מפקח עבודה ראשי, במשרד העבודה הרווחה והשירותים. ההכשרה כוללת 45 שעות הכוללות גם תרגול רשימות התיוג בשטח. חברת "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ", מבצע קורסים להכשרת "עוזר בטיחות", בכיתת לימוד של החברה במודיעין.

לפרטים נוספים על קורס עוזרי בטיחות ניתן להיכנס לקישור הבא: לחץ כאן.
נשמח אם תצרו איתנו קשר בטלפון: 077-8045524

 

לסיכום

"עוזר בטיחות" זהו תפקיד מציל חיים! ביצוע נכון ואיכותי של עוזר בטיחות את תפקידו, יכול למנוע תאונות ואירועי בטיחות קשים. בתקופה האחרונה ישנה מגמת עלייה בהכשרת עוזרי בטיחות, בין היתר בהכשרת נשים לתפקיד הזה. הסמכויות המוענקות לעוזר בטיחות מאפשרות לו לסייע למנהל העבודה ולשמור על בטיחות והבריאות העובדים.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן