נאמן בטיחות בעבודה

נאמן בטיחות בעבודה

 

נאמני בטיחות – ארבעה דברים שחשוב לדעת!

חוק ארגון הפיקוח על העבודה קובע כי בכל מפעל שבו מועסקים לפחות עשרים וחמישה עובדים יש להקים ועדת בטיחות המורכבת מנציגי העובדים ונציג המעביד. נציגי העובדים הם נאמני הבטיחות.

נאמני הבטיחות בעבודה משמשים כ"עיניים" של ועדת הבטיחות. עליהם להדריך את העובדים בכל נושאי הבטיחות, לייעץ ולשפר בתחום הבטיחות והגהות. זהו תפקיד בעל אחריות רבה, תפקיד אשר עשוי לחסוך מקרי פציעה ומוות ונזקים כלכליים.

לכל נאמן בטיחות יש חובות וסמכויות. עליו לבדוק את תנאי הבטיחות במקום העבודה ולפעול לשיפור התנאים. עליו להדריך את העובדים בכל הקשור לשיפור הבטיחות והגהות, להודיע בכתב על הליקויים בבטיחות לבעל המפעל עם העתק למפקח עבודה ראשי ולהילוות למפקח העבודה בעת ביקורו במפעל. לנאמן הבטיחות יש סמכות לעיין בכל פנקס, בכל דו"ח או כל מסמך אחר הקשור לתחום הבטיחות והגהות.

על המעביד לעודד את נאמן הבטיחות ולתת לו הקלות שונות שיאפשרו לו למלא את תפקידו. אסור למעביד לפגוע בתנאי ההעסקה של נאמן הבטיחות או לפטר אותו בשל פעילותו כנאמן בטיחות.

קורס נאמני בטיחות

קורס נאמני בטיחות נועד כדי להכשיר עובדים מיומנים מתוך הצוות, לשמש כנאמני בטיחות. תפקיד הנאמנים הוא לפקוח עין, לאתר את המפגעים, לדווח על בעיות ולהציע פתרונות מתאימים. החוק קובע כי המחזיק במקום העבודה יכשיר את נאמני הבטיחות לביצוע תפקידם באמצעות המוסד לבטיחות ולגיהות או כל מוסד אחר שאישר מפקח עבודה ראשי. חברת "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה" קיבלה אישור ממפקח עבודה ראשי להכשיר נאמני בטיחות. מפעלים רבים כבר נעזרו בידע המקצועי ובניסיון רב השנים של הצוות המקצועי בחברה. צרו קשר, כי בטיחות העובדים היא המטרה המשותפת שלנו.

קורס נאמני בטיחות – ארבעה דברים שחשוב לדעת

הקורס נועד כדי להכשיר נאמני בטיחות למלא את תפקידים, להדריך את העובדים בכל הקשור לנושא הבטיחות, למנוע ולהפחית סיכונים במקום העבודה.

קיימים קריטריונים ברורים הקובעים מי הם העובדים הזכאים להתקבל לקורס נאמני הבטיחות. בין שאר הקריטריונים יש לבחור את הנאמנים לפי ותק במקצוע ובמקום העבודה וערנות והתמצאות בכל מה שקשור לתנאי הבטיחות והגהות במקום העבודה.

התכנים בקורס מגוונים. הלומדים קורס נאמני בטיחות יכירו את ועדת הבטיחות ואת כל המוסדות העוסקים בנושא הבטיחות והגהות בעבודה. הם ילמדו, בין השאר, על אודות אגרונומיה, הנדסת אנוש ומשטחי עבודה, איך להשתמש נכון בציוד המגן האישי הניתן לעובדים, איך למנוע תאונות עבודה, מהם הגורמים המרכזיים לתאונות, מהם האמצעים למניעת נפילה מגובה ועוד.

במקומות עבודה שבהם מפעילים העובדים מכונות ילמדו הנאמנים על עקרונות השימוש במכונות, מהם הסיכונים שבשימוש, כמו למשל סיכוני חשמל, איך מונעים ואיך מכבים שרפות, מהם חומרים מסוכנים ואיך להיזהר בעבודה גם חומרים מסוכנים ועוד.

קורס נאמני בטיחות מיועד למנהלים, לעובדים ולחברי ועדת הבטיחות במקומות העבודה.

צרו קשר עם "מוזי בוטון- בטיחות ואיכות הסביבה", שיחת ייעוץ ללא התחייבות!

וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן