רישוי בריכות ציבוריות וקאנטרי – דברים שצריך לדעת!
רישוי בריכות ציבוריות וקאנטרי – דברים שצריך לדעת!
10/09/16

רישוי בריכות ציבוריות וקאנטרי – דברים שצריך לדעת!

בריכת שחייה או מאגר מים אחר המשמש את הציבור לשחייה ולנופש במים כמו בריכות שחייה ציבוריות, בריכות בקאונטרי, בפארק מים ועוד מחויבות בהליך רישוי מסודר. רק בריכות בבית פרטי או בריכות המשרתות עד ארבעה יחידות אירוח פטורות מהרישיון.  רישיון עסק לבריכה מעיד כי כל התנאים התברואתיים והבטיחותיים בבריכה תקינים.

רישוי בריכות – ארבעה דברים שחשוב לדעת:

בריכה היא מקום ציבורי המשרת עשרות אלפי אנשים בשנה. מטבע הדברים בעת מתן רישיון לבריכות שחייה ציבוריות נדרשת הקפדה על קלה כבחמורה.

רישוי בריכות ציבוריות כולל בדיקות מורכבות ויסודיות בנושאים רבים כמו איכות המים, בטיחות וגיהות, תחזוקה וניקיון, תנאי אבטחה ועוד. כל אחד מהתחומים דורש טיפול מול רשות או גוף אחר.  בסיום התהליך תעניק הרשות המקומית רישיון עסק לבריכה המעיד כי כל הנושאים נבדקו ואושרו על ידי הגופים הרלוונטיים.

בעת בניית בריכה חדשה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהגיש בקשה לרישיון עסק. הרשות המקומית תעביר את הבקשה לכל הגורמים הרלוונטיים ובהתאם לתוצאות הבדיקה שלהם היא תחליט אם לתת אישור להפעלת הבריכה או לא. במקרה של סירוב ידאג בעל הבריכה לתקן את הליקויים ולפנות שוב לרשות המקומית בבקשה מחודשת לקבלת אישור לפתיחת בריכת השחייה.

גם בעל בריכה ותיק שיש לו רישיון מטעם הרשות המקומית להפעלת הבריכה, חייב לפנות חודשיים לפני תחילת עונת הרחצה אל המחלקה לבריאות הסביבה במשרד הבריאות ולהודיע על כוונתו לפתוח את הבריכה. המחלקה לבריאות הסביבה תערוך ביקורת באתר, תוודא כי הבריכה עומדת בכל הדרישות והתקנות ובהתאם לממצאיםתעניק רישיון או סירוב להפעלת הבריכה.

מהן הדרישות לרישוי בריכות ציבוריות וקאנטרי?

בריכות השחייה מחויבות במערכת ייחודית לטיפול במי הבריכה הכוללת מערכת סינון וחיטוי ומערכת ממחושבת לניטור ובקרה של איכות המים. בעלי הבריכה נדרשים לבצע בדיקות מעבדה כימיות ומיקרוביאליות כדי לשלול הימצאות של חיידקים מזיקים במים ולשמירה על איכות המים. בכל מקרה שבו יהיו ממצאים חריגים, יש לדווח מיד לרשויות הבריאות.

הבדיקות לאיכות מי הרחצה בבריכה ייעשו רק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים. אחת לתקופה יש לערוך באופן קבוע בדיקת בקרב חיצונית על ידי צוות מקצועי ומוסמך.

בכל אתר חייב להיות מפעיל שעבר הכשרה והסמכה בתחום. המפעיל חייב להימצא בשטח הבריכה בכל השעות שבהן הבריכה פועלת.

על הנהלת הבריכה להקפיד על תקנות הבטיחות, על האבטחה במקום ועל הגשה מהירה של עזרה ראשונה במקרה הצורך. במתקני הבריכה חייבים להימצא אמצעי החייאה ותיק עזרה ראשונה.

הנהלת הבריכה חייבת להתקין מערכת לגילוי ואיתור עשן או אש, כמו כן לדאוג לתקינות מערכות החשמל מסביב לבריכה, כמו כן מניעת מפגעים העלולים לסכן את המתרחצים.

כדי להקפיד על בטיחות המתרחצים יש להתקין משטחים שאינם מחליקים, מדרגות גישה עם מעקות תמיכה, אזורי ישיבה מוצלים ולמנוע כל גורם העלול לסכן את בטיחות ובריאות המתרחצים.

 

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן