מבדק בטיחות במשפחתונים
מבדק בטיחות במשפחתונים
11/14/21

מבדק בטיחות במשפחתונים

מדוע חשוב לבצע מבדק בטיחות במשפחתונים?

לצערנו לא פעם אנו עלולים לשמוע על תאונות שונות הקורות בבתי הספר והגנים, ואנו מתפלאים לגלות כי לא נעשו כלל בדיקות מחזוריות אשר מטרתן לבדוק את בטיחות המתקנים בהם משתמשים ילדינו, כמו גם סביבתם. חשוב לדעת, כי לא רק גנים ובתי ספר יכולים להוות את הרקע בו מתרחש אירוע מצער וכי ישנה גם חשיבות עילאית לעריכת מבדק בטיחות במשפחתונים.

מהו מבדק בטיחות?

כאשר אנו מורידים את ילדינו במסגרות, אנו מאמינים כי הם בטוחים מכל רע, וכי הצוות דואג להם. אך לא תמיד בטיחותם תלויה בצוות הנאמן ועל כן עלולות לקרות תאונות שאף אחד לא תיאר לעצמו שיתחרשו. על כן ישנה חשיבות גדולה במבדק בטיחות במשפחתונים אשר בו נבדק האם החצר, המבנה, וכלל הסביבה בה הילדים מבלים את היום, עומדת בתקני הבטיחות. לדוגמא, הבודק מוודא שאין פגמים בתשתיות החשמל, אין סכנות באזור המטבח, ושאין צמחיה מסוכנת אשר גודלת באזור בו משחקים הילדים ועוד.

מי מבצע אותו?

עריכת מבדק בטיחות משפחתונים היא באחריות הנהלת המשפחתון, כמו גם השמירה על בטיחות במשפחתון עצמו. לכן, על ההנהלה לדאוג כי מבדק בטיחות במשפחתונים יבוצע על ידי חברה המתמחה בתחום הבטיחות, ובדגש על ההתמקצעות בשמירת בטיחות במשפחתון. חברה זו תדע כיצד לזהות איומים וסיכונים עתידיים ומיידים בסביבה הנגישה לילדים, ובעיקר תדע כיצד למנוע אותה טרם התרחשה.

מה עוד ניתן לעשות? 

נוסף על מבדק בטיחות במשפחתונים אשר עליו להתבצע באופן קבוע, מבוקר ומחזורי, ישנן פעולות נוספות אותן יכולות לנקוט הנהלת המשפחתון. לדוגמא, ההנהלה יכולה לדאוג לכך שכלל הצוות יעבור הדרכות בטיחות כללית ואש באופן קבוע, ואף לשכור את שירותיה של חברת הבטיחות על מנת שזו תעביר את ההדרכה ואף תעשה הסברה גם להורי הילדים.

לסיכום 

מבדק בטיחות במשפחתונים הוא מבדק חשוב ביותר ולכן אין זה מפתיע כי משרד החינוך דורש בכך. בנוסף, באמצעותו יכולים ההורים להיות בטוחים כי ילדיהם הולכים למסגרת המשפחתון וכי יחזרו משם בריאים ושלמים. מבדק בטיחות במשפחתונים, בפרט, יכול להבטיח כי המשפחתון בטוח לא רק לילדים, אך גם לצוות ולהנהלה השוהים בו ובכך לשמר נפשות רבות ואף לחנך אותם להתנהגות זהירה ואחראית.

 

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן