בטיחות בבריכת שחייה
בטיחות בבריכת שחייה
10/09/20

בטיחות בבריכת שחייה

בילוי בבריכה יכול להוות מקור של הנאה במיוחד בימי הקיץ החמים, אך חשוב לדעת כי גם בילוי מהנה בבריכה עלול להסתיים באסון. למרות שבריכות השחייה נראות כמקום שאין בו הרבה סיכונים, הן משמשות, לעתים כמוקד של סיכונים. נוסף על סיכוני הטביעה, יש גם סיכונים הנובעים מהיחשפות לחומרים כימיים, לקרני השמש היוקדות ולסכנה של החלקות ונפילות. אם תשמרו על כללי הזהירות, תצליחו למנוע אסונות.

שלושה דברים שחשוב לדעת:

  1. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי כעשרים ושניים אחוז מההורים אינם מקפידים על כללי הבטיחות הבסיסית כאשר ילדיהם נמצאים במים. חמישה אחוז מהם נחים על שפת הברכה, חמישה אחוז נוספים צופים על הילדים מחוץ לבריכה, ארבעה אחוז קוראים ספרים להנאתם בזמן שהילדים במים, שלושה אחוז משגיחים על הילדים הנמצאים מחוץ לבריכה והשאר עסוקים בדברים אחרים. רגע אחד של חוסר תשומת לב ואנחנו יכולים למצוא את עצמנו במצב לא נעים.
  2. ילדים מגיל אפס ועד ארבע שנים נמצאים בקבוצת הסיכון הגדולה. הם נמשכים לשחק במים, הם אינם מודעים לסכנות ויכולתם להיחלץ ממצוקה מוגבלת.
  3. שמונים אחוז ממקרי הטביעה אפשר למנוע באמצעים שונים כמו השגחה קפדנית של ההורים, ציות להוראות הבטיחות, לימוד שחייה וחינוך והסברה.

הקיץ הזה כולם נזהרים

  • כאשר הולכים לבריכה ציבורית חייבים לבחור בריכה עם השגחה ופיקוח של מציל צמוד. השגחת המצילים צריכה להיות השגחה מניעתית ולא רק הצלה לאחר המקרה. חשוב לשים לב כי המצילים מרוכזים בעבודה, ערניים ומיומנים ולא עוסקים בשום פעילות אחרת מלבד ההשגחה על המתרחצים.
  • ילדים ופעוטות עלולים לטבוע גם בעומק של עשרה סנטימטר. אסור להשאיר אותם רגע ללא השגחה גם במים רדודים וגם מחוץ לבריכה. את הטלפון הנייד יש לכבות ולהתרכז רק בהשגחה על הילדים.
  • קיימות סכנות גם מחוץ לבריכה. בטון רטוב עלול להחליק והילדים עלולים ליפול ללא כוונה אל תוך הבריכה. אל תרשו לילדים לרוץ מסביב לבריכה, זה עלול להסתיים בפציעה חמורה.
  • אם הילדים למדו שחייה והם שוחים במים עמוקים, אל תסמכו בעיניים עצומות על המיומנות ועל היכולות שלהם. פקחו עיניים והשגיחו עליהם כאשר הם נמצאים במים העמוקים גם אם הם יודעים לשחות.
  • הימנעו ממשחקים מסוכנים. אל תשחקו משחקי הטבעה, אל תקפצו קפיצות ראש אל מים רדודים ואל תקפצו על אנשים הנמצאים בתוך הבריכה.
  • בבריכות שחייה פרטיות חשוב להקיף בגדר את הבריכה כדי למנוע התקרבות של ילדים לבריכה ללא השגחת מבוגרים. הקיפו את הבריכה בגדר גבוה עם שער סגור, רצוי גם להתקין אזעקה שתצפצף כל פעם שהשער נפתח.
  • את הבטון מסביב לבריכה יש לרצף בחומר מפוספס שימנע החלקות. אל תשאירו באזור הבריכה צעצועים או מתקנים שעלולים לגרום להיתקלות ולמעידה.
  • חשוב להקפיד על ניקיון הבריכה. יש לבצע חיטוי באופן קבוע בחומרים מתאימים בעלי רישיון ממשרד הבריאות כדי למנוע זיהומים ומחלות.
  • כדאי להשתמש במצופים וגלגלי ים המותאמים לגיל ולמשקל של הילד, אך יש לזכור כי הם לא במקום השגחה צמודה.
  • זכרו, אסון טביעה מתרחש בשקט ובתוך מספר דקות. לרוב בעת טביעה לא שומעים בכי או צעקות מצוקה. ציות להוראות הבטיחות והשגחה צמודה של הורים עשויים להציל חיים.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן