שאלות ותשובות בנושא הדרכות בטיחות
שאלות ותשובות בנושא הדרכות בטיחות
06/07/21

שאלות ותשובות בנושא הדרכות בטיחות

מהי מחויבות המעסיק? מי רשאי להדריך את העובדים? מהי הדרכה טובה ונכונה?

תשובות לשאלות אלה ושאלות נפוצות אחרות בפנים.

שאלה: האם המעסיק חייב להדריך את העובדים בנושא הבטיחות בעבודה?
תשובה: כן, בתקנות הבטיחות בעבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), מחויב המעסיק להדריך את העובדים על הסיכונים בסביבת העבודה שלהם ולוודא שהם יודעים כיצד להתמודד עם סיכונים אלה.

שאלה: באיזו תדירות נדרשת המעסיק לבצע הדרכת בטיחות?
תשובה: בתקנות הבטיחות בעבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), נדרש המעסיק לבצע הדרכת בטיחות לעובדיםלפחות פעם בשנה, יחד עם זאת, בהדרכות בטיחות עבור עבודה בגובה, רשאי המעסיק לקחת מפקח עבודה ראשי שיבצע את ההדרכות אחת לשנתיים.

שאלה: מי רשאי להדריך בטיחות את העובדים?
תשובה: הדרכות בטיחות לעובדים רשאי לבצע כל בעל מקצוע מתאים, יחד אם זאת, הדרכות של אנשי אחזקה, מנהלי עבודה, נאמני בטיחות יוכל להדריך כל מוסד או מדריך בטיחות שאושר על ידי מפקח עבודה ראשי לבצע הדרכות בטיחות.

שאלה: איך אני יודע איזה סוגי הדרכות נדרשים העובדים לעבור בתחום הבטיחות?
תשובה: ההדרכות והיקפן נגזרות מרמת הסיכונים הקיימים בחברה. הסיכונים בבית תוכנה אינם דומים לסיכונים במפעל יצרני וזה בא לידי ביטוי במבנה ההדרכה והיקפה. בד"כ, מדריך הבטיחות בונה את ההדרכה ספציפית לארגון, לאחר שהבין את הסיכונים הקיימים בחברה.

שאלה: איך יודעים אם ההדרכה טובה ומספקת?
תשובה: קשה לדעת, למרות שהחוק דורש מהמעסיק לוודא שהעובדים הבינו את הסיכונים וכיצד מתמודדים עם הסיכונים. בחלק מהארגונים מבצעים מבחן בסוף ההדרכה, בחלק אחר מבצעים תצפיות.

לעיתים קרובות, איכות ההדרכה נפגעת על ידי המעסיק עצמו – מעסיקים רבים אינם מקצים את הזמן הנדרש להדרכה טוב (זה גוזל מבחינתם זמן עבודה) ולכן לוחצים על המדריך לבצע את ההדרכה במינימום זמן. במצבים כאלה ברור שאיכות ההדרכה נפגמת.

בדבר שאלות נוספות – היכנסו וצרו איתנו קשר.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן