סילבסטר שמח ובטוח!
סילבסטר שמח ובטוח!
10/05/16

סילבסטר שמח ובטוח!

איך לחגוג, לשמוח ולעבור את הסילבסטר בשלום!

בעוד כמה ימים יחגגו אלפי חוגגים את מסיבת הסילבסטר במסיבות ברחבי הארץ. ההמונים יחגגו במועדונים, במסעדות, במתחמים מאולתרים שיהפכו לערב אחד למתחמים חגיגיים, בחצרות בתים, בווילות ועוד. מסיבות הסילבסטר מלוות בשתיית אלכוהול וחושפת את החוגגים לסכנות רבות. חשוב להקפיד על כללי הבטיחות כדי לחגוג, לשמוח ולחזור הביתה בשלום.

מסיבות סילבסטר ואלכוהול – מה אומר החוק?

נהיגה בהשפעת אלכוהול היא אחד הגורמים העיקריים לתאונות דרכים. ככל שרמת האלכוהול בדם עולה, כך הסיכוי של נהג שתוי להיות מעורב בתאונת דרכים גובר. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי הסיכוי של נהג שתוי להיות מעורב בתאונת דרכים גבוה פי שבע עשרה (!) מאשר הסיכוי של נהג שאינו שתוי, ואצל נהגים צעירים הסיכוי גבוה אפילו יותר.

מבחינת החוק נהיגה בשכרות היא נהיגה במצב שבו ריכוז האלכוהול בדם עלה על 0.05 אחוז. אומנם כל אחד מגיב בצורה שונה, וזה תלוי בגורמים שונים כמו משקל הגוף, שתייה על בטן מלאה או ריקה, אך כעיקרון כבר אחרי כוס אחת של בירה או כוסית יין או וודקה תגיעו לגבול המותר לפי החוק.

בשנת 2011 שונה החוק לגבי נהגים צעירים, עד גיל עשרים וארבע, ריכוז האלכוהול בדמם עומד על 0.01 אחוז שמשמעותו: לנהגים צעירים אסור לשתות כלל, אפילו לא כוסית קטנה של בירה או צ'ייסר.

יוצאים למסיבה? אלו כללי הזהירות

חוזרים הביתה במכונית לאחר המסיבה? תנו את המפתחות לנהג שלא שתה מאומה. גם אם אתם נהגים מבוגרים, כדאי לדעת כי אלכוהול משפיע כבר מהטיפה הראשונה. גם כמות קטנה של אלכוהול פוגעת ביכולת הנהיגה, בריכוז, בקורדינאציה, בתפקודי הראייה, ביכולת לעצור בזמן, ביכולת לשמור על המהירות המותרת ועוד. אל תיקחו סיכונים וזכרו: אם שותים לא נוהגים.

תגידו לא לחבר ששתה ורוצה לנהוג, גם אם הוא שותה קפה, גם אם הוא שוטף פנים או אפילו עושה מקלחת קרה. אל תיקחו סיכונים. לפני היציאה לבילוי, מנו נהג תורן שלא ישתה אלכוהול במהלך המסיבה וידאג להחזיר אתכם הביתה בשלום.

אם אין לכם נהג תורן, חזרו הביתה במונית או באחד מקווי הלילה שמפעילות חברות התחבורה הציבורית.

מארגנים מסיבה? אלו כללי הבטיחות שאתם חייבים להכיר

כשאתם לוקחים אחריות על הפקת מסיבה לכבוד הסילבסטר, אלו כללי הבטיחות שאתם חייבים להכיר.

חוק רישוי עסקים מגדיר אירוע מעל אלף חוגגים כאירוע המוני, אך בפועל גם באירוע עם פחות חוגגים, כמה מאות איש, מומלץ לבקש רישוי עסק חד פעמי לאירוע ורישיון מהמשטרה.

אם יש למקום רישיון עסק, אך אתם משנים את הייעוד של המקום, גם באופן חד פעמי, אתם צריכים רישיון.

אם אתם מוסיפים פריטים וקונסטרוקציה מיוחדת כמו במות, ספות שולחנות, פנסי תאורה ועוד, חשוב להביא מהנדס קונסטרוקציה. לפי החוק כל מתקן, אוהל, גשר או במה מחייב אישור קונסטרוקטור לאחר ההרכבה באתר. אם  לא תעשו כך ואחד החוגגים ייפגע כתוצאה מהשינויים, אתם תהיו חשופים לתביעות משפטיות.

גם אירוע הנערך בחצר הבית מחייב רישיון. כדאי לפנות בכתב אל הרשות המקומית, לציין את מקום האירוע, את כמות החוגגים המשוערת ולבקש הנחיות בטיחות.

מארגנים מסיבה רבת משתתפים? כדאי לפנות אל יועץ בטיחות המטפל בענייני בטיחות ורישוי. פנייה אל יועץ בטיחות עשויה למנוע אסונות ותביעות מצד החוגגים אם חלילה מישהו ייפגע. יועץ הבטיחות מכיר היטב את כל הדרישות והחוקים, הוא ידע לתת הנחיות לספקים השונים ולעזור לכם לקיים מסיבה שמחה ובטוחה.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן