ל"ג בעומר בבטחה ובהנאה
ל"ג בעומר בבטחה ובהנאה
10/05/16

ל"ג בעומר בבטחה ובהנאה

השנה חוגגים ל"ג בעומר בטוח!

מבדיקת נתוני הפניות לחדרי המיון בבתי החולים בל"ג בעומר עולה תמונה מדאיגה. הנתונים מלמדים כי כל שנה בל"ג בעומר נרשמת עלייה משמעותית במספר הפניות לחדרי המיון. יש עלייה של כשלוש מאות ושלושים
אחוז(330%), במספר הפניות של ילדים לחדרי המיון ועלייה של כמאתיים אחוז(200%) במספר נפגעי הכוויות בהשוואה, לשאר ימות השנה. בל"ג בעומר הקרוב שוברים את נתוני הסטטיסטיקה.

איך להכין את המדורה?

כדי לעבור את החג בשלום, קראו בעיון את הוראות הבטיחות והקפידו ליישם אותן:

  • חשוב שאדם מבוגר ילווה את תהליך הכנת המדורה.
  • יש לבחור מקום בטוח, נקי מקוצים ומעשבים, לא מתחת לקווי חשמל או טלפון ולא בקרבת מתקני דלק או עצים ושיחים. יש להקפיד על מרחק גדול מהמדורה השכנה.
  • בעת איסוף הקרשים אין לאסוף קרשים עם מסמרים או עם דברים בולטים העלולים לפצוע את האוספים. לא להיכנס לאתרי בנייה, העלולים לסכן את הילדים ולא לשדות עזובים מחשש להימצאות נחשים או זוחלים מסוכנים אחרים.
  • את הקרשים לא מומלץ להעמיד בגובה רב מדי, הם עלולים ליפול ולגרום להתלקחות ולפגיעות וכוויות.
  • רצוי לגדר את המדורה באבנים כדי שהאש לא תתפשט. האבנים גם יהוו את סימן הגבול לילדים, גבול שאסור לעבור אותו ולהתקרב אל המדורה.

לחגוג ולחזור הביתה בשלום

  • כאשר אתם מתלבשים לקומזיץ, רצוי לנעול נעליים גבוהות, מכנסיים ארכות וחולצה מתאימה, כדי להגן על הגוף מפני גיצים וגחלים ומפני עקיצות של נחשים וזוחלים הנמשכים אל האש המפיצה חום.
  • חשוב למנות מבוגר אחראי אשר ילווה את הילדים במהלך כל הערב, החל מהדלקת המדורה ועד לכיבוי. אין להשאיר את הילדים ללא השגחה אפילו לרגע אחד.
  • את האש יש להדליק אדם בוגר, בעת ההדלקה מומלץ להשתמש בניירות, עיתונים קרטונים וכדומה. לא מומלץ להדליק מדורה עם נוזלים דליקים, אך אם בכול זאת עושים זאת יש להשתמש בסולר או נפט ולא בבנזין או אצטון. את חומרי ההדלקה יש להרחיק מהאש. אסור להתיז חומרי הדלקה נוזליים על האש הבוערת. זה מסוכן מאד, זה עלול לגרום להתלקחות בני אדם.
  • אסור לזרוק למדורה מיכל תרסיס, חזיזים, או קליעי נשק. הם עלולים להתפוצץ ולפגוע בסובבים.
    את העצים יש להוסיף למדורה בזהירות מרבית.
  • יש להחזיק ליד המדורה שני דליים מלאים במים למקרה שבו האש תתפשט.
  • את הפעילות החברתית רצוי לבצע על יד המדורה, במרחק סביר, ולא מסביבה. כמו כן אין לישון בשקי שינה בקרבת המדורה מחשש שהם ייהפכו למלכודת אש.
  • אוכלים תפוחי אדמה? את תפוחי האדמה, או כל מאכל אחר, מומלץ להשחיל על חוט תיל. ההכנסה וההוצאה למדורה תיעשה רק על ידי אדם מבוגר. לפני שאוכלים את תפוחי האדמה, חשוב לוודא כי הם אינם חמים מדי. תפוחי אדמה חמים, או כל מאכל חם מדי, עלולים לגרום לכוויות בפה.
  • חשוב להצטייד בתיק עזרה ראשונה ובטלפון סלולארי שממנו אפשר יהיה להזעיק עזרה בשעת הצורך. הכינו מראש את מספר הטלפון של תחנת כיבוי האש הקרובה והזעיקו את הכבאים בכל מקרה שבו האש מתחילה להתפשט.
  • עם סיום החגיגה הקפידו על הכיבוי המוחלט של האש. את הגחלים יש לכסות במים או בחול מאחר והם עלולים להתלקח שוב אחרי שתעזבו את המקום.

ומה במקרה של תאונה והיתקלות עם האש?

  • אם האש אחזה בבגדים, לא לרוץ! יש לשכב על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים. אפשר להשתמש בשמיכה גדולה או במגבת כדי לעטוף את הנפגע ולחנוק את האש.
  • במקרה של כוויה, יש לשפוך על מקום הכוויה מים קרים ולהעביר במהירות האפשרית את הנפגע לקבלת טיפול רפואי.

בל"ג בעומר שומרים על איכות הסביבה

מדורות ל"ג בעומר גורמות לעלייה חדה בזיהום האוויר. בתהליך השרפה נפלטות כמויות גדולות של פחמן דו חמצני ושל חלקיקים נשימים המסכנים את בריאות האדם וגורמים להתחממות כדור הארץ.
כדי למנוע עד כמה שאפשר את זיהום הסביבה, אין להשליך למדורה חומרי פלסטיק, ניילון סכו"ם חד פעמי, כלים מקלקר ועוד. חומרים אלו פולטים בעת השרפה חומרים מסרטנים ומפיצים ריחות חזקים ובלתי נעימים.

אין לשרוף תחליפי עץ מלא כמו M.D.F. או מלמין וכל תחליף עץ אחר. יש להימנע גם מזריקת עצים עם דבקים שונים או עצים הצבועים בלכה או בצבעים אחרים. תחליפי העץ מכילים חומרים מסוכנים והדלקתם מלווה בריחות עזים ובלתי נעימים.

מר מוזי בוטון וצוות החברה מאחלים לכולם חג שמח ובטיחותי!

מאמר קשור:
הדרכת בטיחות אש

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן