כללי בטיחות ביום כיפור
כללי בטיחות ביום כיפור
09/27/20

כללי בטיחות ביום כיפור

למי שרוצה לעבור את החג בשלום, אך לא יודע איך!

הציווי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" תקף לכל ימות השנה, אך מקבל משמעות מיוחדת דווקא ביום הכיפורים. ביום הכיפורים רוב הכבישים ריקים מכלי רכב, אך מתמלאים ברוכבי אופניים. גם אם יש תחושה כי בשל היעדר כלי רכב, הסביבה בטוחה יותר, חשוב מאוד להקפיד על כללי הבטיחות. כדאי לדעת כי בכל יום כיפור מטפלים צוותי מד"א במאתיים ילדים בממוצע, פי חמישה מאשר ביום רגיל. חלק מהילדים  סובלים מפגיעות קלות, אך חלקם מאושפז בבית החולים ברמות פציעה שונות.

שמירה על כללי הבטיחות בעת רכיבה על אופניים תמנע פציעות ופגיעות

  • חשוב לבדוק האם צמיגי האופניים תקינים, האם הם מלאים באוויר והאם אין בהם קרעים או סדקים העלולים לגרום ליציאת האוויר.
  • חשוב לוודא כי הבלמים תקינים, גם הבלם הקדמי וגם הבלם האחורי, וכי הם תקינים לעצירה בטוחה.
  • חשוב לבדוק האם הפנסים פועלים כהלכה והאם יש מחזירי אור על האופניים. בעת רכיבה בתנאי חשיכה מומלץ להצמיד מחזירי אור גם לגוף.
  • חובה ללבוש קסדה. בשלושים אחוז מהתאונות יש פגיעות ראש. חשוב לקנות קסדה בעלת תו תקן ולהתאים אותה לראשו של הילד הרוכב. הקסדה צריכה להיות צמודה לראש בלי אפשרות של תזוזה  קדימה, אחורה או לצדדים. צריך להדק אותה באמצעות הרצועות כך שתהיה יציבה ולוודא שבעת תאונה היא לא תעוף מראש הילד. אין להשתמש בקסדה שעברה תאונת דרכים מאחר והיא איבדה את חוזקה בעקבות התאונה. תמיד כדאי להחליף קסדה, גם לא עברה תאונה, אחת לשלוש שנים.
  • יש להשתמש באביזרי בטיחות נוספים כמו מגני ברכיים ומרפקים.
  • חשוב מאוד להשגיח על הילדים. הנתונים מלמדים כי בהרבה תאונות שבהם היו מעורבים ילדים, לא היה אף מבוגר אחראי שהשגיח על הילד שנפגע והגיש לו עזרה ראשונה מיד.

הילד נפגע, מה עושים?

  • אם הילד נחבל והוא סובל מחתכים מדממים, חשוב לטפל בחתך ולהפסיק את הדימום. יש ללחוץ על החתך עם בד או עם תחבושת ולרחוץ היטב את הפצע במים ובסבון. לאחר שאזור הפצע נקי יש למרוח משחה אנטיספטית ולכסות את המקום בפד או בתחבושת. מדי פעם יש לעקוב אחרי החתך ולחפש סימני זיהום כמו נפיחות או אודם מסביב לחתך, אם זיהיתם סימני נפיחות יש לפנות לטיפול רפואי.
  • אם החתך גדול ועמוק או שהוא ממשיך לדמם גם אחרי הפעלת לחץ במשך עשר דקות, יש לפנות לטיפול רפואי. אם הפגיעה נגרמה כתוצאה מחפץ מזוהם, חשוב לפנות לטיפול רפואי ולהצטייד בפנקס חיסונים, אולי יצטרך הילד לקבל חיסון לטטנוס.
  • אם חדר גוף זר לפצע, אסור להוציא אותו. לעתים הגוף הזר מונע דימום מסוכן. חשוב לפנות מיד לחדר המיון הקרוב.

צוות העובדים בחברת "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ" מאחל לכולם כתיבה וחתימה טובה וצום קל.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן