חופשה בטוחה – איך לוודא שהמלון שלי בטוח?
חופשה בטוחה – איך לוודא שהמלון שלי בטוח?
08/07/19

חופשה בטוחה – איך לוודא שהמלון שלי בטוח?

איך לבחור חופשה בטוחה למשפחה

עונת החופש בפתח ומשפחות רבות בוחרות בתי מלון, בתי הארחה וצימרים לבילוי החופשה המשפחתית. אנשים רבים בוחרים בית מלון לפי מספר פרמטרים כמו מיקום, מחיר, דרגת אירוח ועוד, אך לעתים מתעלמים מהגורם החשוב ביותר, בטיחות במלון. כדי שהחופשה שלכם לא תסתיים חלילה באסון ובעוגמת נפש, כדאי לכם לקרוא בעיון את הכתבה הבאה.

רישיון עסק בתוקף – ערובה לבטיחות

החוק מחייב את בעלי המלונות להוציא רישיון עסק ולחדש אותו כל שלוש שנים. לפני שאתם בוחרים בית מלון או בית הארחה ועוד חשוב לברר האם רישיון העסק של המלון בתוקף.

גורמים רבים מעורבים בהענקת רישיון עסק למלון.

מכבי האש הוא הגוף האחראי על בטיחות האש. כל בית מלון חייב לדאוג לפתחי מילוט ויציאת חירום, לציוד כיבוי אש תקין, למטפי אש וספינקלרים בחדרים ובמסדרונות, להימצאות דלתות אטימה ובטיחות במקומות הנדרשים ועוד.

המשטרה הינה הגוף האחראי לבטיחות באזורים בהם ישנה התכנסות קהל, כגון: בריכת שחיה, אולם אירועים וכדומה.

הרשות המקומית ומשרד הבריאות אחראים על תחום המזון. משרד הבריאות עוברת ביקורות קבועות במטבח כדי לוודא כי המלון עומד בכל תקנות הבריאות כפי שדורש החוק.

הרשות המקומית היא הגוף המעניק את רישיון העסק. כל ליקוי בתחום הבטיחות או המזון מונע את קבלת הרישיון.

קבלת רישיון עסק היא הערובה כי המלון עומד בכל הדרישות.

נוסעים לחופשה משפחתית עם הילדים – כמה טיפים לחופשה בטוחה

ביקשתם מיטת תינוק בחדר? בדקו האם המיטה בטיחותית. המרווח בין סורגי המיטה צריכים להיות ברווח שראשו של התינוק לא יוכל לעבור דרכו. שימו לב לגובה המזרון ובדקו האם הוא מתאים לגילו ולהתפתחותו של התינוק.

חדרי מלון רבים מאובזרים במאפרות ובגפרורים, הרחיקו אותם מיד כאשר אתם נכנסים אל החדר.

הקפידו כי הדלתות המובילות אל המרפסות נעולות. אל תשאירו ילדים לבד במרפסת.

ברוב בתי המלון אין סורגים בחלונות, הקפידו לנעול את החלון ולהשאיר אותו סגור.

בבתי מלון רבים דלת חדר האמבטיה נסגרת באופן אוטומאטי מבפנים. מומלץ לכסות את המנעול בנייר דבק כדי למנוע את האפשרות שהילדים יינעלו בחדר האמבטיה.

שימו לב לרצפה בחדר האמבטיה, בדקו האם אין סכנת החלקה.

לפני שאתם מכניסים את הילדים באמבטיה בדקו את טמפרטורות המים על מנת למנוע כוויות.

כאשר אתם מגיעים למלון מומלץ לבצע סיור קצר ולבדוק את מיקום יציאות החירום של המלון למקרה של פריצת אש.

תנו לילדים, לקטנים וגם לגדולים, את המידע הנחוץ. שננו באוזניהם את שם המלון, כתובת המלון ואת מספר החדר והקומה שבה אתם מתגוררים.

בברכת השחייה, הקפידו להשגיח על הילדים, אל תסתפקו בכך שיש מציל. אם הילד לא יודע לשחות או שוחה חלקית, אסור בשום פנים ואופן לאפשר לו להגיע למים עמוקים, הוא חייב להיות באזור בו, כשהוא עומד גובה המים מגיע עד לחזה. חשוב שמבוגר ילווה כל העת את הילד בתוך המים.

נעלו את החדר גם כאשר אתם נמצאים בתוכו. היו זהירים. אם לא הזמנתם שירות חדרים, אל תפתחו את הדלת גם למי שטוען שהוא מצוות המלון. כדאי להתקשר לקבל ולברר האם הם שלחו מישהו מהצוות ולאיזו מטרה.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן