חג פורים מגיע
חג פורים מגיע
02/20/19

חג פורים מגיע

חג הפורים הוא חג שמח, אבל הוא יכול להיות חג עצוב ומסוכן אם לא ננקוט בכללי הזהירות המתאימים. בכל שנה כאשר שמחת החג כבר כמעט ונשכחה, נשארים מספר אנשים, מבוגרים וילדים, הנושאים את צלקות החג. כל שנה מגיעים לבתי החולים חולים הסובלים מכוויות בדרגות שונות או מתגובות קשות של אלרגיות לתרסיסים, לחומרי איפור ועוד. כדי לשמור על שמחת החג, להימנע מפציעות וכאבים מיותרים חשוב להקפיד על כללי הבטיחות.

לשמוח וליהנות בחג, אך לפקוח עין ולהיזהר

כאשר קונים תחפושות חשוב לוודא כי הן בעלות אישור תקן מספר 562. חשוב לבדוק האם התחפושת עברה את הבדיקות של מכון התקנים והאם היא עשויה מחומרים חסיני אש, בלי נוצות, ללא צמר גפן ובלי חוטים ושרוכים העלול להיכרך סביב הצוואר. אם אתם חובשים פאות, חשוב לחבוש פאות קצרות ולהתרחק ממקור האש.

השימוש במסכות לא מומלץ לילדים מתחת לגיל שמונה. בכל קנייה של מסכות חשוב לבחור מסכות עם פתחי אוורור ולהימנע מחבישת המסכות במתקני שעשועים או בעת חציית הרחוב. המסכה מצמצמת באופן משמעותי את שדה הראייה וחציית רחוב עם מסכה מהווה סכנה ועלולה לגרום לתאונות. יש להימנע משימוש בקפצונים, בפיקות או בכל חומר נפיץ ודליק. הגיצים או אבק השרפה הם הגורם מספר אחד לרוב הכוויות המתרחשות במהלך החג. אסור גם לשמור פיקות או קפצונים בכיס מחשש להתלקחות.

את קפצוני הנייר ואת הפיקות, שאינם מכילים חומרים דליקים, יש להפעיל רק באמצעות רובה צעצוע המיועד לכך. אין לירות את הפיקות והקפצונים בקרבת האוזניים או העיניים, הרעש עלול לקרוע את עור התוף ולגרום לנזקים בשמיעה והגיצים הנפלטים עלולים לפגוע בראייה. תרסיסים כמו ספריי לשיער, ספריי שלג ועוד הם תרסיסים דליקים ומסוכנים.

חשוב לקנות רק תרסיסים הנושאים את אישור מכון התקנים ולהימנע מלרסס אותם על הפנים, על עור הגוף החשוף או בקרבת מקום אש מחשש להתלקחות מהירה ולפגיעה בלתי הפיכה. חומרי איפור רבים מכילים חומרים רעילים העלולים להביא לתופעות קשות של אלרגיה. הקפידו לקנות חומרי איפור המאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות.

חוגגים במסיבות – הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול!

שתיית משקאות חריפים היא חלק מהמסורת של חג הפורים. במסכת מגילה במשנה כתוב "מצווה גדולה להשתכר עד לא ידע". חלק מהחוגגים במסיבות לוקחים את הכתוב ברצינות רבה מדי, שותים לשוכרה, לפעמים עד כדי איבוד ההכרה. בכל שנה מגיעים לבתי החולים מטופלים, ובניהם גם ילדים, הסובלים מצריכת יתר של אלכוהול.

חשוב לדעת כי צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה לגרום להרעלה, לתוקפנות ולאלימות, לבלבול, לאובדן זיכרון ובמקרים קיצוניים אפילו למוות. רוצים לשתות ולשמוח? בכיף, אך הקפידו להימנע משתייה מופרזת. חשוב לחזור ולהזכיר כי אם שותים, לא נוהגים. נהיגה בטוחה היא נהיגה עם אפס אחוזי אלכוהול בדם.

ראיתם מישהו שנפגע? כך תוכלו לעזור לו

  • במקרים של חדירת שלג לעיניים, יש לשטוף את העין עם הרבה מים.
  • גץ אש חדר לעין, שטפו את העין במהירות עם הרבה מים ודאגו להעביר מהר ככל האפשר את הפצוע למרכז רפואי קרוב.
  • בכל מקום של התקהלות, מסיבות, עדליידע ועוד יש לדאוג כי במקום יהיה תיק תקני של עזרה ראשונה.
  • בכל מקרה חירום, הזעיקו מיד את צוות מד"א. מספר הטלפון החירום של מד"א הוא 101.

מוזי בוטון וצוות העובדים בחברת "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ" מאחלים לכולם חג שמח, תיהנו בחג, אך אל תשכחו את כללי הבטיחות!

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן