הסכנות שבחג ודרכי ההמנעות
הסכנות שבחג ודרכי ההמנעות
10/09/16

הסכנות שבחג ודרכי ההמנעות

האווירה החגיגית המאפיינת את ראש השנה עלולה להתחלף ברגע אחת לצער ועוגמת נפש אם לא נקפיד על כללי הבטיחות בשולחן החג ובהכנות לחג. נתוני הסטטיסטיקה עגומים,הם מדווחים על עלייה של כחמישה עשר אחוז בפניות לחדרי מיון, בימי ראש השנה יותר מאשר בימים רגילים. על ההורים מוטלת החובה להשגיח על הילדים, להרחיק מהם מאכלים מסוכנים,להיות אתם כל הזמן בקשר עין ובמרחק נגיעה מהם.

הסכנה: כוויות

רוב הילדים המגיעים לחדרי המיון בימי ראש השנה סובלים מכוויות, חלק קטן יותר מגיע בשל נפילות או חבלות אחרות. מספר הילדים המגיעים בשל כוויות עולה פי שניים ושלושה בימי ראש השנה יותר מאשר בימים אחרים.

כוויות מנוזלים חמים הם סוג הכוויה העיקרי בילדים, בעיקר בילדים מתחת לגיל חמש. רוב הכוויות מתרחשות במטבח או מסביב לשולחן החג כאשר הילדים מושכים ושופכים על עצמם נוזל חם מהשולחן או מהשיש הגבוה מגובה הילד. כוויות ממשיכת נוזלים חמים מאופיינות בעיקר בפגיעה באזור הפנים, הכתפיים ופלג הגוף העליון.

סיבה נוספת הגורמת לכוויות היא שפיכת הנוזל החם על הילד בשעת האכילה. כוויות מסיבה זו מאופיינות בפגיעה משמעותית בפנים, בזרועות, במרכז הגוף וברגליים.

 איך אפשר להיזהר?

  • כאשר אתם מניחים סירים חמים על השיש הקפידו להפנות את הידיות של הסיר לכיוון הקיר.
  • אל תניחו סירים חמים בקצה השיש או בקצה השולחן.
  • אל תניחו כוסות עם שתייה חמה על מפות, הילדים הקטנים יכולים למשוך את המפות ולהיכוות מהנוזל החם.
  • בסעודת החג הגישו את המאכלים החמים במנות אישיות ואל תניחו כלי הגשה עם תבשילים חמים, במיוחד מרק, במרכז השולחן. אם בכל זאת החלטתם להגיש את התבשילים החמים בקערה מרכזית, הקפידו שעל יד כל ילד ישב מבוגר אחראי שישמור על קשר עין עם הילד ויעקב אחרי התנהגותו.

הסכנה: חנק

ראש השנה מאופיין באכילת מאכלים מסורתיים, חלק מהמאכלים אינו מתאים לילדים ואף עלול לגרום לסכנת חנק ולבעיות בדרכי הנשימה. חשוב לזכור כי דרכי הנשימה של הילדים צרות הרבה יותר מאשר של המבוגרים, ולכן הם חשופים לסכנה של חנק.

מאילו מאכלים חשוב להיזהר?

  • בדג יש עצמות העלולות להיתקע בבית הבליעה. מאחר שיכולת הבליעה של ילדים קטנים אינה מפותחת מספיק, הימצאות של עצם בבית הבליעה עלולה להביא לאסון.
  • גזר, תפוח וכל פרי או ירק קשים עלולים להיתקע בדרכי הנשימה. יש לחתוך אותם לקוביות קטנות וכדאי יותר לבשל, לרכך ולרסק אותם.
  • לילדים קטנים אסור לתת גרגרים של רימון. כדאי להכין מיץ מגרגירי הרימון ולהגיש אותו לילדים.
  • התמר נוטה להידבק לקנה הנשימה במקרה שבו הוא לא נלעס היטב. כאשר מגישים לילדים קטנים תמר, חשוב להוציא את הגרעין ולחתוך את בשרו לחתיכות קטנות.
  • אסור לתת לילדים עד גיל ארבע עוגות דבש המכילות שקדים, צימוקים או אגוזים, הם עלולים להישאף לריאות, להידבק לדפנות, להתנפח ולגרום לזיהום בריאה.
  • אסור להאכיל ילדים עד גיל שנה בדבש, הוא עלול לגרום להם לתגובות אלרגיות חריפות.
  • כמו בכל ימות השנה חייבים להקפיד גם בחג על זהירות בדרכים. כאשר אתם הולכים לבית הכנסת או לביקורי משפחות ועוד חייבים לשמור על הילדים הקטנים ולתת להם יד בכל פעם שחוצים את הכביש הסואן.

צוות העובדים של חברת  "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ" מאחל לכל בית ישראל חג שמח ובטוח!

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן