הסכנות שבהדברת חרקים ביתית
הסכנות שבהדברת חרקים ביתית
10/05/16

הסכנות שבהדברת חרקים ביתית

כל הסכנות שבהדברת חרקים ביתית ואיך נוכל למנוע אותם?

חומרי הדברה הם חומרים רעילים המיועדים, לפגוע, להרוג או לדחות בעלי חיים הנתפסים כמזיקים. חומרי ההדברה מסייעים לנו להיפטר מחרקים ומבעלי חיים מזיקים, אך יחד עם זאת הם מסכנים את הסביבה ואת בני האדם. ההשפעה של חומרי ההדברה על בני האדם תלויה בסוג החומר שאליו אנו נחשפים, יש חומרים העלולים לגרום למחלות מסוכנות, יש הפוגעים במערכת העצבים, יש המסכנים עוברים ברחם אמם ועוד. חשוב לציין כי במדינת ישראל פועלות ועדות ממשלתיות בין משרדיות אשר מפקחות על השימוש בחומרי ההדברה ובשנים האחרונות הוצאו חומרים מסוכנים מרשימת החומרי ההדברה המותרים לשימוש.

איך משפיעים חומרי ההדברה על הבריאות שלנו?

אנו נחשפים אל חומרי ההדברה במספר צורות, באכילה ובשתייה, במגע ודרך מערכת הנשימה. בשל השימוש הנרחב בחומרי ההדברה בחקלאות, אנו חשופים לשאריות של חומרי ההדברה גם באוכל שלנו.

חוקרים רבים, מכל העולם, שחקרו את השפעת חומרי ההדברה על הבריאות דיווחו כי החשיפה לחומרים עלולה לגרום למומים מולדים בעוברים, לגידולים שפירים וממאירים, להפרעות במערכת הדם, לכאבי ראש לסחרחורות ולפגיעה במערכת העצבים ובמערכת ההורמונאלית.

תינוקות וילדים רגישים במיוחד לחומרי הדברה. הגוף שלהם עדיין לא פיתח מנגנוני הגנה נגד רעלים שונים והנטייה שלהם להכניס חפצים לפה מגבירה את הסיכוי למגע עם חפצים ומשטחים מרוססים. בשנים האחרונות מתווספות הוכחות המעידות כי לחומרי ההדברה יש השפעה נוירוכירורגית על תינוקות וילדים הבאה לידי ביטוי בהפרעות קשב וריכוז ותסמונות שונות המצויות על הספקטרום האוטיסטי.

איך נוכל להתגונן מפני הסכנות?

ככלל, כדאי להמעיט מאוד בשימוש בחומרי הדברה בבית. יש למנוע, עד כמה שאפשר את הופעת החרקים בבית באמצעות איטום חריצים, סדקים, חלונות ופתחי ביוב שדרכם מגיעים המזיקים בבית.

את חומרי ההדברה הכימיים המסוכנים כדאי להחליף בחומרים טבעיים. ההשפעה שלהם היא אומנם איטית יותר, אך יעילה לטווח רחוק. נסו להשתמש בתרופות סבתא כמו עלי דפנה להרחקת חרקים, ריחות מנטה חריפים להברחת החולדות, זה ידוע שהן לא יכולות לסבול ריחות מנטה, לבנדר נגד עש, פרחי גרניום או שמן גרניום באדניות ועל ספי החלונות יבריחו את החרקים וחתול בגינה יעשה את העבודה טוב יותר מאשר חומרי ההדברה.

הזמינו רק מדביר מוסמך ובדקו היטב האם חומרי ההדברה שבו הוא משתמש מאושרים על ידי משרד הבריאות ושיש לו את הרישיון המתאים להשתמש בחומרי ההדברה הספציפיים להדברה בביתכם. העדיפו תמיד מדביר העושה שימוש בהדברה ירוקה, הדברה שאינה מכילה מינון גבוה של חומרים כימיים מסוכנים.

כאשר אתם קונים חומרי הדברה ביתיים, קנו רק חומרים המאושרים לשימוש ביתי והקפידו על קריאה ועל יישום של הוראות הבטיחות המופיעות בתווית האריזה של המוצרים.

ריססתם את הבית? חשוב מאוד לשטוף את החלל המרוסס במים ולאוורר את הבית. הימנעו תמיד מריסוס במקומות הבאים במגע ישיר עם האוכל.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן