בטיחות בחג הפסח
בטיחות בחג הפסח
10/05/16

בטיחות בחג הפסח

חג הפורים עבר, פסח כבר באופק ובבתים רבים מתחילות ההכנות לחג כבר עכשיו. מבצע הניקיונות נכנס להילוך גבוה, אך למרבה הצער גם מספר הפגיעות לקראת חג הפסח גדל. נתוני הסטטיסטיקה מוכיחים כי לקראת חג הפסח נרשמת עלייה גבוהה בפגיעות ובתאונות, גם אצל מבוגרים, אך במיוחד אצל ילדים. אם נפנים את ההוראות הבאות, חג הפסח יהיה חג שמח!

מנקים לפסח? כך תימנעו מתאונות ומאסונות!

בימים שלפני הפסח נרשמת עלייה ניכרת בשכיחות מקרי ההרעלה של הילדים. זוהי תופעה החוזרת על עצמה כל שנה בעונה זו, עקב ההכנות והניקיונות המתבצעים באלפי בתים לקראת החג. פעולות הניקיון מתבצעות בחומרי ניקוי כימיקלים העלולים לסכן ילדים וגם מבוגרים.

בשוק נמכרים אלפי תכשירי ניקוי המיוצרים בארץ או מיובאים מחו"ל. הקפידו לקנות רק מוצרים בעלי תו תקן ישראלי. מוצרים אלו איכותיים יותר והחומרים שבהם רעילים פחות לגוף האדם ובכך הבטיחות גבוהה למשתמש. מספר הצעות – בדקו את האריזות, הן חייבות להיות אטומות וחזקות, אריזות שקשה יהיה לילדים לפתוח אותם.

את כל חומרי הניקוי יש להניח במקום גבוה ונעול, הרחק מהישג ידם של הילדים. בתום השימוש הקפידו לסגור היטב את מיכלי החומרים. אל תשאירו בזמן השימוש את המיכל בקצה שולחן או מדף סמוך למעבר שבו הולכים הילדים.

הקפידו להשתמש רק באריזות המקוריות של המוצרים, אל תעבירו את חומרי הניקוי לאריזות קטנות יותר, שאינן האריזות המקוריות גם אם אתם מדביקים על הבקבוק מדבקה עם הכיתוב: "חומר רעיל", זכרו ילדים אינם יודעים לקרוא. בכל שנה מתרחשים עשרות מקרי הרעלה של ילדים ששתו חומרים רעילים מתוך בקבוקי משקה.

אל תערבבו בין חומרי הניקוי השונים. עירוב החומרים עלול לגרום לריאקציה כימית אשר עלולה לפלוט גז רעיל המסוכן לדרכי הנשימה. במקרים קיצוניים עלולות להתרחש פגיעות מסוכנות מאוד!

אסור לרסס חומרי ניקוי קרוב לאש או לכל מקור חום אחר. חומרי ניקוי רבים מכילים רכיבים דליקים.

כאשר אתם עובדים עם חומרי ניקוי חשוב להשתמש בכפפות. הכפפות צריכות להתאים לגודל כף היד. יש להקפיד כי הכפפות שלמות, לא מחוררות ואין בהם סדקים. אחת למספר שעות רצוי להוריד את הכפפות ולשטוף את הידיים.

אם אתם מרססים בעצמכם את הבית לקראת עונת האביב המאופיינת במקקים ומזיקים נוספים, השתמשו רק בחומרים המיועדים לשימוש ביתי. הקפידו למלא את ההוראות שעל האריזה.

את פיית הריסוס כוונו נגד הגוף. אסור לרסס חומרי ריסוס על הגוף, זה עלול לגרום לפגיעות בעור ואף לכוויות.

אל תשאירו מים על הרצפה. היזהרו מסכנת החלקה. כאשר נמצאים תינוקות בסביבה, אין להשאיר דלי עם מים אפילו אם הוא מלא רק בחלקו. דפי ההיסטוריה הרפואית מלאים בסיפורים על תינוקות שטבעו בדלי מים שהושארו ללא השגחת מבוגרים.

כאשר אתם עולים על סולם כדי לבצע מטלות ניקיון במקומות גבוהים, חשוב להשתמש בסולמות תקניים ויציבים, בשום מקרה אל תאלתרו תחליפים לסולם כמו ארגזים, כיסא על גבי כיסא ועוד.

יש לכם שאלות נוספות בנושא בטיחות?

 מוזי בוטון מנכ"ל חברת "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה" וצוות החברה, ישמחו לענות על כל שאלה.כתבו את השאלות ואנו נענה עליהן בהקדם.

ניתן ליצור קשר גם דרך דף הפייסבוק שלנו "המדריך לבטיחות בבית, בעבודה ובסביבה", צוות המומחים ממתין לכם.

מאמר חשוב נוסף:

הדרכת בטיחות

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן