בטיחות אש בעת חימום הבית
בטיחות אש בעת חימום הבית
10/05/16

בטיחות אש בעת חימום הבית

ימי החום של הקיץ מאחורינו ובערבים כבר אפשר להרגיש את צינת הסתיו. הגשם הראשון כבר מאחורינו ומהר מאוד נרגיש את הקור החודר של ימי ולילות החורף. זה הזמן לחשוב על האופן שבו אנחנו מחממים את ביתנו וכיצד ניתן להישמר מאסונות שעלולים להיגרם כתוצאה משימוש בתנורים.

בטיחות אש בבית – איך נחמם את הבית בחורף בבטיחות

אסונות רבים שאירעו בשנים האחרונות כתוצאה מנפילת שמיכות על תנורים בעלי גוף להט גלוי או בעלי אש גלויה מובילים למסקנה ברורה מאוד: עדיף לחמם את הבית באמצעות מזגן או באמצעות רדיאטור. גוף החימום של המכשירים הללו נסתר והסכנה להתלקחות ולדליקה כתוצאה משימוש בהם נמוך למדי.

ככלל, מומלץ שלא להשתמש לחימום בתנורי ספיראלה, תנורי גז או תנורי נפט, בקמינים ובמפזרי חום. המלצה זו תקפה במיוחד בבתים שבהם ילדים קטנים או קשישים העלולים להפיל על המכשירים הללו מגבות, שמיכות או בדים אחרים מסוגים שונים, באופן שעלול לגרום לשריפה.

ההמלצה שלא להשתמש בתנורים בעלי מקור חום גלוי נכונה עוד יותר לגבי חדרי השינה, בזמן שישנים בהם. מעבר לצורך באוויר נקי וצלול הנמנע בשל סגירת החלונות בחדר, חימום החדר, חלל קטן יחסית, עלול להפוך את החפצים בו לדליקים מאוד. פעמים רבות מדי שמענו בחדשות על מקרי מוות בדליקה שנגרמו מתנור ספיראלה או ממפזר חום שהושארו ליד מיטה של ילדים בעת שהם נמו את שנתם.

בשעות הפעילות בבית, יש לשמור על גופי החימום המופעלים בבית הרחק מהישג ידם של הילדים. עדיף לתלות את גוף החימום על הקיר במקום גבוה ואם אין ברירה אחרת – יש לחסום את הגישה אל התנור או אל הקמין באמצעות גדר או מחסום מסוג אחר. אם בחרתם לחמם את ביתכם באמצעות רדיאטור – אתם יכולים לבחור מבין שלל סוגי הרדיאטורים ברדיאטור בעל בידוד כפול, המונע כוויות במקרה של מגע ילדים קטנים בשלביו.

בשום פנים ואופן אל תאפשרו חסימה של פתחי האוורור של מפזרי חום. בתוך מפזר החום יש גוף חימום פעיל. סגירת פתח האוורור תגרום לחימום המכשיר ולהתלקחות אש גלויה. בשל כך יש להימנע מייבוש בגדים באופן ישיר על תנורים או על גוף חימום אחר. אמנם זו הדרך המהירה ביותר לייבש בגדים בימי חורף גשומים, אבל זו גם הדרך המסוכנת ביותר.

אם אתם מחממים את ביתכם באמצעות תנורי גז, חשוב מאוד לוודא לפני השימוש את תקינות התנור, את תקינות צנרת הגז ואת תקינות בלוני הגז שבהם אתם משתמשים. מלבד זאת, חשוב מאוד לוודא שבעת הפעלת תנור גז נשאר בבית חלון פתוח, שיאפשר כניסת חמצן אל תוך הדירה. אם לא יהיה בחדר חלון פתוח, עלולות להבות תנור הגז לכלות את החמצן בתוך הבית ולשחרר במקומו פחמן חד חמצני (CO), המהווה גז רעיל, העלול לגרום למוות דיירי הבית. חשוב לכבות את תנור הגז, כאשר בני הבית הולכים לישון, מפני שריכוז גבוה של גז CO, עלול לגרום  לאובדן הכרה ואף למות דיירי הבית מבלי שירגישו בכך.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן