בטיחות צמיגי הרכב
בטיחות צמיגי הרכב
10/05/16

בטיחות צמיגי הרכב

חשוב לדעת: צמיגים תקינים ישמרו על בטיחות הנסיעה ברכב!

הצמיג הוא פריט הבטיחות החשוב ביותר ברכב, נסיעה עם צמיגים לא תקינים ברכב עלולה לסכן חיים. הצמיג תומך במשקל הרכב, משפר את אחיזת הרכב בכביש ובולם זעזועים. בימי החורף תקינות הצמיגים מקבלת משמעות כפולה, בכביש רטוב אחיזת הצמיג בכביש פוחתת במידה ניכרת וההבדלים בין צמיג תקין לצמיג שחוק עלולים להיות ההבדל בין החיים למוות.

שישה דברים שחשוב לדעת:

הצמיגים ברכב מתבלים במשך הזמן כתוצאה מהאקלים ומהשימוש של הצמיג בנסיעה. בלאי הצמיגים משפיע על ביצועי הצמיג ועל אחיזתו בכביש. ככול שהבלאי גבוה יותר, כך האחיזה בכביש תהיה חלשה יותר. הצמיג הוא הקשר של הרכב עם הכביש, באמצעות האוויר שבתוכו הוא תומך במשקל הרכב, משפר את אחיזת הרכב בכביש, בולם זעזועים ומתמודד עם תנאי השטח בסביבות נהיגה שונות ומגוונות.

נסיעה עם צמיג לא תקין או צמיג לא מתאים לפרופיל הצמיג, בהתאם להוראות יצרן הרכב, או במידות לא מתאימות לרכב או עלולה לסכן חיים. לחץ האוויר בצמיג הוא אחד הדברים המשפיעים על בטיחות הרכב. לחץ אוויר תקין ישפר את יציבות הרכב, את יכולות הביצוע של הצמיג, מרחק הבלימה יהיה קצר יותר ובטיחות הנסיעה תהיה גבוהה יותר.

עודף של לחץ אוויר בצמיג או חוסר של לחץ אוויר, מקצר את חיי הצמיג. אם לא תקפידו על לחץ אוויר תקין, תיאלצו להחליף את הצמיגים לעתים קרובות ולשאת בעלויות הכספיות. צריכת הדלק מושפעת מלחץ האוויר בצמיגים. לחץ אוויר בלתי מתאים משפיע באופן ישיר על בטיחות הרכב ועל בטיחותם של הנוסעים.

תפקיד החריצים שעל סוליית הצמיג הוא לנקז את המים מחוץ לשטח המגע שבין הרכב לכביש. חשוב לוודא שעומק החריצים תקין, שני מילימטר לפחות, שהצמיג לא יבש, אין בו סדקים, נימים קטנים או קרעים בדופן הצמיג. אם גיליתם את אחד מהסימנים האלו, אתם חייבים להחליף אותו מיד.

איך לשמור על בטיחות הצמיג

בדקו את תאריך הייצור המוטבע על דופן הצמיג, וודאו שלא עברו יותר משש שנים מעת הייצור שלו. אם עברו, הצמיג אינו תקין והגיע הזמן להחליף אותו. הקפידו לרכוש רק צמיגים מאיכות טובה. לעולם אל תתפתו לרכוש צמיג משומש אפילו במחיר זול מאוד. אף פעם אינכם יכולים לדעת מה עבר על הצמיג עד עכשיו. התאימו את הצמיג להוראות היצרן ואל תשכחו לקבל תעודת אחריות.

אחת לשבועיים יש לבדוק את לחץ האוויר בצמיג. וודאו שלחץ האוויר מתאים להוראות היצרן. כאשר אתם ממלאים אוויר, מלאו את האוויר בכל ארבעת הצמיגים וגם את האוויר בצמיג הרזרבי. אחת למספר חודשים חשוב לבדוק את מצב הצמיג. בדקו שאין בו חתכים או בקיעים, שהוא אינו יבש, לא נפוח ואין בו עצמים זרים. החריצים בצמיג צריכים להיות בגובה של מעל שני מילימטרים. אם גובה אחד החריצים קטן משני מילימטרים, הצמיג אינו תקין.

מתי צריך להחליף צמיג?

  • כאשר הצמיג שחוק ואתם מבחינים בסדקים, בקילופים ובסימני יובש על הצמיג.
  • כאשר גילו של הצמיג הוא מעל שש שנים או שהוא היה בשימוש ברציפות ארבע שנים ומעלה.
שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן