בטיחות באולמות אירועים
בטיחות באולמות אירועים
10/05/16

בטיחות באולמות אירועים

זה הכה בנו שוב, אחרי שהתאוששנו מאסון אולמי ורסאי, אחרי שכבר כמעט הספקנו לשכוח את קריסת הגשר בכפר המכבייה, האסון באולם האירועים "עדיה" ביבנה שב והזכיר לנו את הסכנות הטמונות באולמות ובגני אירועים ואיך רגעי השמחה היפים והמאושרים יכולים להפוך ברגע אחד לאסון הגובה מחיר חיים יקר. אולמות וגני אירועים חייבים לקבל רישיון, וזה הדבר הראשון שחייבים לבדוק, אם לאולם שבחרתם אין רישיון עסק בתוקף, אתם חייבים להתרחק ממנו, ומיד!

רישיון העסק נועד למנוע אסונות וליקויים המסכנים את החוגגים

רישיון עסק מעיד שהאולם או גן האירועים הוא בטיחותי, המטבח עומד בתקנים התברואתיים, המבנה שלו תקין והוא יכול לתת מענה במקרי חירום, כמו שרפה למשל, בהתאם לדרישות שמציב החוק. כדי לקבל רישיון עסק נדרשים בעלי האולמות וגני האירועים לעמוד בדרישות שונות ובבדיקות מול גורמים רבים כמו מכבי האש, משטרת ישראל ומשרד הבריאות. מכבי האש בודקים את תפקודו ואת התאמתו של המקום במקרה של שריפה, את תקינותם של מערכות הכיבוי, את מערכות החשמל השונות, את המטפים ועוד.

אישור ממשרד הבריאות מבטיח כי רמת התברואה, איכות המזון והתנאים שבהם נשמר המזון תקינים ובטוחים. משטרת ישראל מעניקה רישיון עסק על סמך בדיקה של יועץ בטיחות. יועץ הבטיחות בודק מגוון רחב מאוד של נושאים כמו מתקנים ארעיים, בעיות קונסטרוקציה, נושאי חשמל אש ועוד. כדאי לשים לב כי המכנה המשותף לאסון ורסאי, לקריסת גשר כפר המכבייה ולאסון באולם האירועים "עדיה" שביבנה הוא לא אסון שנגרם כתוצאה משריפה או התחשמלות, אלא נזק שנגרם מקריסה או מנפילה או קריסה של קונסטרוקציה כבדה.

קבלת רישיון עסק לאולמות וגני אירועים אינו הליך פשוט, ולא בכדי. זהו מקום המארח חוגגים רבים השוהים במקום וכל אסון שיקרה עלול לסכן מאות אנשים. זוהי הסיבה שבגללה מקפידים הגורמים השונים על בדיקות דקדקניות ומוקפדות וזו גם הסיבה למה אסור לקיים אירוע במקום שלא עומד בכל הדרישות ואין לו רישיון עסק בתוקף.

איך לוודא שהאולם שבחרתם אינו מסכן אתכם ואת החוגגים?

לפני שאתם טועמים את האוכל באולם, לפני שאתם בודקים את העיצוב, אתם חייבים לבקש לראות רישיון עסק בתוקף. כאמור, רישיון עסק בתוקף מבטיח כי האולם נבדק על ידי המשטרה, על ידי שירותי הכבאות וההצלה, על ידי משרד הבריאות ועמד בכל הדרישות והבדיקות בהצלחה. חשוב לבדוק ברישיון העסק של האולם האם יש לו התניות מסוימות או השלמות שהעסק נדרש לעשות. כדי להיות רגועים יותר בקשו אישור של יועץ בטיחות מהשנה האחרונה.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן