תאונות עבודה
תאונות עבודה
10/25/17

תאונות עבודה

נתוני הסטטיסטיקה מראים שבכל שנה נהרגים בין 55-60 עובדים בתאונות עבודה. אם נוסיף את מספר הפצועים שנפצעו קל, בינוני או קשה, בתאונת עבודה, נגיע בקלות למסקנה כי המציאות הינה עגומה ביותר. חובת המעסיק לדאוג לבטיחות העובדים. אם הוא אינו דואג לנוהלי עבודה מתאימים ולאכיפתם, לציוד מגן אישי לעובדים, לקיום הדרכות בטיחות ולמינוי ממונה בטיחות, במקומות שהחוק מחייב, הוא יהיה האחראי לתאונת העבודה הבאה.

איך למנוע תאונות עבודה?

  • האחריות על מניעת תאונות עבודה חלה הן על המעביד והן על העובד.
  • כל בית עסק חייב לקבוע לעובדים נוהלי של בטיחות וגיהות, בהתאם לאופיו של העסק ולסכנות העלולות לארוב לעובדים.
  • במפעלים שבהם החוק מחייב מינוי ממונה בטיחות, על המעביד למנות ממונה בטיחות, איש מקצוע בעל "אישור כשירות" מטעם מפקח עבודה ראשי במנהל הבטיחות, שמשרד הכלכלה.
  • גם אם החוק אינו מחייב את המעביד למנות ממונה בטיחות במפעל או בארגון, חובה על המעביד להדריך את העובדים בדבר הסיכונים בסביבת עבודתם ודרכי התמודדות עם סיכונים אלה. אם לא יעשה כך, האחריות על תאונות העבודה במפעל תחול עליו. חברת "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה" מקיימת הדרכות בטיחות לעובדים, בכל הרמות, על ידי מדריכי בטיחות מוסמכים ומאושרים על ידי מנהל הבטיחות. צרו קשר כדי למנוע תאונות עבודה ולהגן על בטיחות העובדים.
  • מינוי ממונה הבטיחות והדרכות העובדים אינם מספיקים. יש להצביע על הסיכונים הקיימים במסגרת העבודה ולדאוג להטמעת נוהלי הבטיחות בקרב העובדים. בכל פעם שנקלט במפעל או בארגון עובד חדש, יש להדריך אותו באשר לסיכונים ולנוהלי הבטיחות במפעל עוד בטרם החל בעבודה.
  • על המעביד לספק לעובד ציוד מגן אישי כמו קסדה, נעלי בטיחות, כפפות, חליפת מגן ועוד, בהתאם לאופי העבודה במפעל. חשוב לוודא כי כל הציוד תקין ומתאים לאופי העבודה.
  • בכל מקרה שבו התרחשה תאונת עבודה, על המעביד, בשיתוף פעולה עם ממונה הבטיחות, לחקור ולבדוק כיצד התרחשה תאונה ומהן הדרכים ואמצעי הבטיחות שימנעו את התאונה הבאה.

ציות לנוהלי בטיחות ויישומם ימנעו את התאונה הבאה!

חובה על העובד להתעדכן בנוהלי הבטיחות ולעבור הדרכות בכטיחות כפי שמחייב החוק. על העובד להשתמש בכל אמצעי המגן הקיימים במקום העבודה ובציוד המגן האישי. עליו לשמור על הציוד כדי שיהיה תקין ושמיש. אם התגלה בציוד פגם או נזק, על העובד לפנות למנהל ולבקש את החלפת הציוד האישי.

עובד החשוף לקרני השמש ילבש בגדים שיכסו את גופו מפני קרני השמש היוקדות והמזיקות, יחבוש כובע וירכיב משקפיים המתאימים לסינון הקרינה. אם נחשף העובד לסיכונים שלא היה מודע אליהם עד כה, עליו לדווח מיד לבעל המפעל או לממונה הבטיחות.

על העובד להתייצב להדרכות הבטיחות, לתרגל ולהתעדכן בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים כדי להגן על עצמו בעת העבודה. עובדים אשר נחשפים בעבודתם לחומרים מזיקים, לפי הגדרת החוק, ייבדקו במועדים קבועים על ידי רופא תעסוקתי. בכל מקום שבו מחזיקים חומרים מסוכנים, אסור לעשן, לאכול או לשתות בקרבתם. במקומות עבודה אלו, יש לקבוע מקומות מיוחדים שישמשו את העובדים לשתייה, לאכילה או לעישון.

בכל מקרה של שאלה נשמח לייעץ ולעזור. צרו קשר באמצעות האתר או דרך דף הפייסבוק: https://www.facebook.com/MoziBouton.Safety
מומחי החברה ממתינים לכם, שמחים לעזור במניעת תאונות עבודה. כדאי לדעת שעלולים להווצר נושאים מורכבים מאוד מבחינה משפטית על חוסר ניהול נכון של נושא הבטיחות בעבודה ניתן לקרוא בעניין אצל עורך דין נזיקין אשר מתמחה בענייני תאונות עבודה ומקרי ביטוח שונים.

מאמר נוסף שיסייע לך:
הדרכת בטיחות

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן